استاندار: آذربایجان‌غربی درجمع پنج استان امن کشور قرار دارد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امنیت پایدار در مناطق مختلف استان با حمایت‌های دستگاه قضایی، تلاش شبانه روزی و مجاهدت‌های نیروهای مسلح برقرار بوده و این استان در ردیف پنج استان امن کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و همچنین شهید آیت الله رییسی و همراهان شهیدشان، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به مجموعه دستگاه قضایی در استان تبریک گفت و افزود: امنیت پایدار زمینه ساز توسعه همه جانبه است و امروز به برکت مجاهدت‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و برقراری امنیت پایدار در استان، زمینه توسعه همه جانبه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شده و شاهد توسعه و شتاب در بخش سرمایه‌گذاری و افزایش رغبت به سرمایه‌گذاری هستیم.

وی اضافه کرد: شورای حفاظت از حقوق بیت المال آذربایجان غربی یکی از شوراهای فعال در کشور بوده و اقدامات این شورا در راستای حفاظت از بیت المال و حل مشکلات مردم و همچنین کسب رضایتمندی مردم قابل تقدیر است.

وی با اشاره به همراهی دستگاه قضایی استان با مجموعه دولت در راستای حل مشکل تعاونی‌های مسکن به ویژه در شهر ارومیه اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و همراهی دستگاه قضایی و نظارتی، بخشی از پرونده‌های تعاونی‌های مسکن که چندین دهه با مشکل مواجه بود، رفع شده و مشکل حدود ۸۰ هزار نفر از مالکان این زمین‌ها حل و تعیین تکلیف شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب طرح جامع شهری در بسیاری از شهرهای استان، افزود: با تصویب این طرح و تعیین تکلیف محدوده‌های شهری و ایجاد پهنه‌بندی‌های لازم، ضمن مشخص شدن تکالیف دستگاه‌های اجرایی و متولی، از بروز بسیاری از تخلفات آتی در بخش تصرفات غیرقانونی زمین های دولتی جلوگیری می‌شود.

معتمدیان اظهار کرد: تقویت سیستم‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در حوزه پایش و نظارت بر تصرفات غیرقانونی اراضی دولتی و برخورد قاطع با متخلفان، ضروری است.

وی با اشاره به اتمام طرح‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه در استان، افزود: با وجود محدودیت‌های مالی دولت، طرح‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به اتمام رسیده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری در احیای دریاچه به ویژه کاشت محصولات کم آب بر و تغییر الگوی کشت انجام شده و ضروری است مجموعه جهادکشاورزی در استان در این زمینه فعال تر عمل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha