استاندار هرمزگان: پل پیامبراعظم، گره ترافیکی غرب بندرعباس را رفع می‌کند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، پل «شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری» در شهرک پیامبراعظم بندرعباس را از مطالبات مردم و جزو طرح‌های کلیدی این شهر عنوان کرد و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این پل، نقش موثری در رفع مشکل و گره ترافیکی غرب بندرعباس دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۲ طرح عمران شهری در شهر بندرعباس که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پل پیامبر اعظم شهر بندرعباس در راستای وظیفه عمومی افزایش کیفیت زیست شهری انجام شده و باید شهر را به سمتی هدایت کنیم که بتوانیم سطح وسیع‌تری از مطالبات مردم را پوشش دهیم؛ چراکه بندرعباس آخرین سد برای جلوگیری از خروج نخبگان از استان است.

وی طرح‌های خوب شهری افتتاح شده در فاصله عید قربان تا غدیرخم را نشانه حرکت در مسیر درست شهری دانست و ادامه داد: این طرح در سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و امسال با مدت زمان کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری رسیده تا آرامش خاطر مردم فراهم شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، حرکت براساس رویکرد مساله محوری در شهر را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برهمین اساس مسائل مردم پیگیری می‌شود که این پل نیز یکی از مطالبات مهم مردم بود که با جدیت دنبال شد و امروز این پل به طول ۲.۵ کیلومتر با هزینه‌ای افزون‌بر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال احداث و در اختیار مردم قرار گرفت.

دوستی مزین شدن پل پیامبر اعظم به نام «شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری» را نشان از قدرشناسی جامعه از مقام والای شهدا دانست که در این آیین از پدر این شهید بزرگوار تجلیل شد.

شهید عبدالحمید سالاری، نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان، متولد سال ۱۳۵۵ روستای سردر از توابع شهرستان حاجی‌آباد است که سوم آذرماه سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب (ع) به دست گروه تروریستی تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

استاندار هرمزگان: پل پیامبراعظم، گره ترافیکی غرب بندرعباس را رفع می‌کند

وی همچنین بازگشایی معبر در محله اسلام آباد را به عنوان دیگر طرح مهم شهر بندرعباس عنوان کرد و گفت: این پروژه در طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر بندرعباس قرار داشت که با هزینه‌ای افزون‌بر ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی یادآور شد: انجام ۱۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۰ هزار مترمکعب خاکریزی، اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در یکهزار متر و احداث خیابان به طول یکهزار متر جزو ویژگی‌های این طرح است که علاوه بر بازسازی چهره محله، آسان شدن دسترسی شهری و همچنین ارتقای سطح تعاملات اجتماعی فرهنگی، بر ارزش افزوده ملکی مردم نیز تاثیر بسیاری دارد.

استاندار هرمزگان، افزایش پرداختی‌ها به دهیاری و شهرداری‌های استان را زمینه‌ساز توسعه و زیباسازی شهری برشمرد و ادامه داد: از قبل این پرداختی تقریبا ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است که در سال گذشته ۴۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده نیز ۷۰ هزار میلیارد ریال پرداختی داشته باشیم.

دوستی با اشاره به افزایش پروازهای فرودگاه بندرعباس، افزود: این ترددها باعث می‌شود که افراد بیشتری از شهر بازدید کرده و این اهمیت زیباسازی و مبلمان شهری را دوچندان می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha