احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله، مطالبه مردم از وزارت نفت است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان با قدردانی از تلاش‌های وزیر نفت در احیای پتروشیمی این استان پس از ۱۸ سال توقف، از تعلل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کشور جهت احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله ابراز گله‌مندی کرد و بیان داشت: تسریع در اجرایی کردن این پروژه مهم که از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید ما در سفر به گلستان است، امری بسیار ضروریست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پل دوم ورودی شهر کلاله افزود: تعلل در اجرای پروژه احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله که در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان (۳۰ آذر ۱۴۰۲) و با حضور وزیر کشور آغاز شد، پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور سهم اعتباری خود برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله را ورایز کرده و هم اکنون ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه موجود است و باید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نیز با تامین منابع مورد نیاز نسبت به شروع عملیات اجرایی این طرح هرچه سریعتر اقدام کند.

زنگانه ادامه داد: از وزیر نفت و دستوراتی که برای احیای پتروشیمی گلستان دادند بسیار تشکر می‌کنیم اما وظیفه داریم کمبودها و تعلل‌ها را نیز بگوییم چراکه احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله مصوبه سفر رئیس جمهور شهید بوده و نقش کلیدی در توسعه منطقه شرق گلستان برعهده دارد و نباید روی زمین بماند.

احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله، مطالبه مردم از وزارت نفت است

استاندار گلستان همچنین با قدردانی از اهتمام ویژه شهید رئیسی به این استان برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی در بخش‌های گوناگون، گفت: طی ۲ سفر هیات دولت درمجموع ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به گلستان اختصاص یافت و این استان را جزو استان‌های برتر در تحقق مصوبات سفر قرار داد.

وی افزود: تصویب ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی که تاکنون ۶۰ درصد آن از سوی بانک‌ها به طرح های پیشنهادی پرداخت شده، چند مصوبه ارزی به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای ۲ پروژه پتروشیمی و تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول، پرداخت هفت هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) و ۱۴ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به جوانان، اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال برای احیای خلیج گرگان و هزار میلیارد ریال برای حصارکشی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه‌برون و نیز ۹۰ هزار میلیارد ریال درحوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بهبود ایمنی جاده‌ها بخشی از اهتمام دولت سیزدهم به گلستان برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی آن بوده است.

زنگانه، افتتاح ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه توسط شرکت توزیع برق گلستان و ۳۲ هزار میلیارد ریال پروژه توسط شرکت برق منطقه‌ای و نیز در دست اجرا داشتن ۹۰ هزار میلیارد پروژه دیگر برق منطقه‌ای را از دیگر خدمات انجام شده در ۳۳ ماه فعالیت دولت سیزدهم در این استان برشمرد و اضافه کرد: این اقدامات دولت بستری را برای گلستان فراهم کرد تا گام‌های بلندی برای رفع عقب ماندگی‌ها و توسعه بردارد.

به گفته وی، در دولت سیزدهم همچنین بن بست شکنی از برخی پروژه‌های متوقف شده مانند پتروشیمی، خلیج گرگان، منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون و جمع آوری فاضلاب گنبدکاووس انجام شد و قرار است با توافق انجام شده بین ۲ کشور ایران و ترکمنستان، جاده ارتباطی بین بندرخشک اینچه‌برون تا بندر ترکمن‌باشی ترکمنستان احداث شود.

استاندار گلستان همچنین از تخصیص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان برای تکمیل پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه مینودشت- پارک ملی گلستان خبر داد و افزود: در سفر رئیس جمهور شهید ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای جابجایی ۶ روستای واقع در کاسه سد «چایلی» شهرستان مرزی مراوه‌تپه اختصاص یافت که درحال پیگیری و اجرای این پروژه هستیم.

زنگانه از فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی در منطقه آزاد اینچه‌برون نیز خبر داد و اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها پس از تکمیل زیرساخت‌های آب و برق آن انجام خواهد شد که در مرحله نخست ۲ هزار فرصت شغلی و با تکمیل این منطقه ده‌ها هزار شغل دیگر برای جوانان گلستان ایجاد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه آیت الله رئیسی حامی بزرگی برای استان گلستان بود، برلزوم استمرار مسیر خدمت رئیس جمهور شهید با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هشت تیرماه جاری و رای با نامزد اصلح تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، برای احداث پل دوم ورودی شهر کلاله که از طرح‌های نیمه تمام این شهرستان با قدمت ۲۲ سال بود، دولت سیزدهم ۶۵۰ میلیارد ریال اختصاص داد و آنرا بهره برداری رساند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha