۲۸ شعبه اخذ رای در آرادان برای انتخابات ساماندهی شد

سمنان - ایرنا - سرپرست فرمانداری آرادان از ساماندهی ۲۸ شعبه اخذ رای برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: ۸۰۰ نفر در برگزاری این دوره از انتخابات فعالیت می‌کنند.

علی رضوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه از مجموع ۲۸ شعبه پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ۱۹ صندوق به صورت ثابت در اماکن عمومی از جمله مساجد، بانک‌ها و مدارس این شهرستان قرار دارد، بیان کرد: ۹ صندوق سیار نیز برای تسهیل در فرآیند رأی گیری پیش‌بینی‌ شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸۰۰ نفر در آرادان به عنوان عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات فعالیت می‌کنند، افزود: هم‌زمان با آغاز فرآیند برگزاری انتخابات تا کنون ۲۴ جلسه تبیینی با موضوع مشارکت حداکثری در این شهرستان برگزار شده است.

سرپرست فرمانداری آرادان گفت: این شهرستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت ۷۰ درصدی رتبه نخست میزان مشارکت را در سطح استان کسب کرد.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۶۹۵ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha