۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85520506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱ زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی آزاد شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: ۴۱ زندانی جرایم غیرعمد استان در سه ماه سال جاری با کمک و مشارکت خیران آزاد شدند.

محمد اسماعیل حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد زندانی ۳۸ نفر مرد و سه نفر نیز زن هستند.

وی افزود: این تعداد از زندانیان جرایم غیر عمد بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که به دلیل ناتوانی در پرداخت آن تحمل حبس می کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی با بیان اینکه خیران برای آزادی زندانیان در جشن های گلریزان ۱۰۰ میلیارد ریال کمک کردند افزود: شکات نیز ۱۶۵ میلیارد ریال بخشش داشتند و مابقی نیز شامل هشت میلیارد ریال آورده زندانیان، هفت میلیارد ریال وام و مابقی پذیرش اعسار و کمک های ستاد دیه بوده است.

حاتمی تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

۱۳۵ زندانی در انتظار کمک خیران

وی در بخش دیگری از سخنانش به ۱۳۵ زندانی که اینک در زندان های این استان به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه تحمل حبس می کنند اشاره ای کرد و افزود: در مجموع ۸۱۰ میلیارد ریال نیز بدهی دارند که در انتظار کمک و حمایت خیران هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع این ستاد در سال گذشته ۲۴۰ زندانی جرایم غیر عمد با کمک و مشارکت خیران آزاد کرد.

وی میزان بدهی این زندانیان را یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع این میزان ۶۸۸ میلیارد ریال توسط شکات بخشیده شد.

حاتمی گفت: ۱۱۴ میلیارد ریال توسط ستاد دیه کمک شد که از این میزان نیز ۳۸ میلیارد ریال کمک های مردمی بود و مابقی نیز شامل آورده زندانیان، وام، پذیرش اعسار بوده است.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha