۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85520538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور وزیر میراث فرهنگی: اعتبارات مرمت بناهای تاریخی محدود است

بجنورد- ایرنا- مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اعتبارات مرمت بناهای تاریخی محدود است بنابراین باید از ظرفیت نیکوکاران و بخش خصوصی کمک بگیریم.

به گزارش ایرنا، فریدون فعالی روز چهارشنبه در آیین افتتاح دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: مجموعه‌های تاریخی، کاروانسراها و خانه‌های تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد که نیازمند مرمت است و این امر بدون مشارکت اجتماعی و کمک نیکوکاران محقق نمی شود.

وی افزود: همانگونه که در بسیاری از حوزه ها همانند مدرسه سازی خیرین پیشقدم هستند باید سعی کنیم از ظرفیت آنها در بخش حفظ میراث فرهنگی کشور نیز استفاده کنیم.

فعالی خاطرنشان کرد: اعتبارات میراث فرهنگی بسیار محدود است و نمی توان با این اعتبار کم اقدام قابل توجهی برای حفظ آثار تاریخی انجام داد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اکنون دفتر نمایندگی انجمن خیرین میراث فرهنگی در بسیاری از استان ها شکل گرفته است.

وی افزود: هدف این نهاد مردمی ایجاد زمینه مشارکت نیکوکاران برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی در کشور است.

فعالی با اشاره به مسوولیت اجتماعی صنایع در حفظ و مرمت بناهای تاریخی، گفت: صنایع و شرکت های خصوصی را باید به این باور برسانیم تا در امر خیرخوهانه حفظ بناهای تاریخی ورود کنند و درصدی از درآمدهای خود را به آن اختصاص دهند.

انجمن خیرین میراث فرهنگی خراسان شمالی امروز با حضور مشاور مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرمایه گذاران و برخی فعالان میراث فرهنگی استان فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) است که از این خطه گذر می کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha