۵۳۱ واحد مسکن مازندران به بهره برداری رسید

ساری- ایرنا- همزمان با برگزاری هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست "محمد مخبر" سرپرست ریاست جمهوری امروز چهارشنبه ۵۳۱ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مازندران به صورت وبیناری مورد افتتاح و کلید آن تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن امروز به ریاست "محمد مخبر" سرپرست ریاست جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای عالی مسکن در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد که سهم مازندران از افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن کشور ،۵۳۱ واحد بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران سهم استان در ساخت طرح نهضت ملی مسکن را ۱۶۴هزار و ۲۸ واحد اعلام کرد و گفت: در یک ماهه گذشته یعنی از دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به استان تا کنون حدود ۹ هزار واحد مسکن تحویل متقاضیان شده است.

عبدالرضا دادبود با بیان این که طرح نهضت ملی مسکن در چهار بخش مسکن حمایتی، خودمالکی، باز آفرینی شهری و روستایی است، تصریح کرد: مهمترین مشکل ساخت مسکن حمایتی، تامین زمین و پرداخت سهم آورده مددجویان است یعنی اکنون پس از گذشت حدود ۲۹ ماه کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

وی روند ساخت و تحویل مسکن در بخش روستایی، باز آفرینی شهری و خدمالکی در استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: نعهد ساخت مسکن در بخش خود مالکی استان ۳۱ هزار و هفت واحد است که تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی، تا کنون عملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحد ها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

دادبود تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

وی بر لزوم افرایش ساخت واحد های مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه است که این می تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

وی با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین های مازندران به عنوان زمین های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

۵۳۱ واحد مسکن مازندران به بهره برداری رسید

لزوم ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بهاء در مازندران

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به الزام ثبت رسمی معاملات زمین و مستغلات خرید و فروش مسکن و تنظیم اجاره بهاء اشاره کرد و گفت: طبق بخشنامه تمامی قراردادهای چاپی در مشاوره املاک جمع می شود.

دادبود به گسترش گشت های مشترک راه شهر سازی، اتاق اصناف ؤ صنعت معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد:‌ با راه اندازی سامانه خودنویس موجر و مستاجر شرایط پیمان و اجاره بهاء را ثبت می کنند.

وی با بیان این که با انجام بررسی های کارشناسی سقف افزایش اجاره بهاء در سال جاری مازندران ۲۳درصد اعلام شده است، بیان داشت: در صورت مصوبه امروز شورای عالی مسکن که با حضور سرپرست رئیس جمهوری برگزار شد، این موضوع ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به وجود ۱۸هزار و ۳۰۰ واحد مشاوره یا بنگاه های املاک در مازندران اشاره کرد و گفت: سرکشی ها و بازدید از این بنگاه ها مرتب انجام می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از فرمانداران خواست تا با همکاری اصناف و اتحادیه مشاوران امکلام استان نسبت به مقوله حذف چاپی و کاغذی در تنظیم قرارداد های خرید و فروش و اجاره بهاء مسکن و مستغلات اهتمام و عمل کنند.

وی تصریح کرد: طبق مقررات و مصوبه قانونی از این پس اسناد چاپی و کاغذی قرارداد های خرید و فروش و اجاره بهاء در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha