زمینه اشتغال بیش از ۱۲۰۰ زندانی بوشهری فراهم شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: زمینه شتغال ۱۲۲۰ نفر از مددجویان این استان در داخل و خارج از زندان ( رای باز) در یک سال گذشته فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، «سید محتشم حسینی» روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان بوشهر با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: از این تعداد ۶۰۰ نفر با دایرکردن کارگاه هایی در زندان های استان اقدام به ایجاد اشتغال برای خود کرده و ۶۲۰ نفر نیز با داشتن رای باز در محیط‌های خارج زندان مشغول فعالیت و کسب و کار هستند.

وی افزود: بیشترین اشتغال مددجویان در داخل زندان در زمینه چرم دوزی، صنایع چوب، معرق کاری و در خارج زندان مجتمع های کشاورزی و پرورش میگو است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۸۷ نفر در ۷۰ رشته حرفه آموزی شرکت کرده اند که برای یک هزار و ۵۱۲ نفر از سازمان فنی و حرفه ای گواهینامه اشتغال بدون ذکر و نامی از زندان صادر شده است.

حسینی ادامه داد: در سه ماه اول امسال، یک هزار و ۳۰۰ نفر در دوره های حرفه آموزی سازمان فنی و حرفه ای استان در داخل زندان شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

۳۵ زندانی جرایم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

زندان مرکزی بوشهر به خارج از شهر منتقل می‌شود

۷۷ زندانی در استان بوشهر آزاد شدند

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب از ۲۱۲ و ۶۲۹ نفر از خانواده های زندانیان حمایت های ویژه انجام شده در حالی که در سه ماه اول امسال این میزان حمایت ۷۲۱ خانواده زندانی را در بر گرفته است.

بیش از ۲۵۰۰ نفر از خانواده های زندانیان حمایت می شوند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر یادآور شد: در سال جدید، ۷۰۰ زندانی بوشهری با ۲ هزار و ۵۲۸ نفر عائله دارای مشکلات عدیده ای تشخیص داده شد که حمایت‌های ویژه ای در بخش های معیشت، درمان و هزینه های تحصیل خانواده ای این افراد شده است.

حسینی عنوان کرد: بر این اساس ۲ هزار و ۵۲۵ بسته معیشتی نیز به ارزش هر بسته ۱۰ میلیون ریال بین آنها توزیع شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال زندانیان آزاد شده فاقد شغل در سال گذشته گفت: در سال گذشته، ۱۵۰ میلیارد ریال برای ۱۰۱ زندانی پرداخت شده در حالی که این میزان در سه ماه اول امسال، پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای ۳۵ نفر زندانی آزاد شده بوده است.

۲۷ نفر با گذشت اولیای دم آزاد شدند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۲۷ نفر از محکومین به قصاص با گذشت شکات مواجه و آزاد شده و در سه ماه امسال چهار نفر دارای حکم اعدام با بخشش اولیای دم به جامعه بازگشته اند.

حسینی ادامه داد: همچنین با تلاش های انجام شده و پیگیری شورای حل اختلاف زندان و رئیس کل دادگستری پیش از صدور حکم قصاص برای پنج نفر زمینه رضایت خانواده های مقتولین جذب و این افراد آزاد شدند.

وی یادآور شد: با همکاری شورای حل اختلاف زندان، شورای حل اختلاف دادگستری استان و زحمات ویژه رئیس کل دادگستری و همچنین بزرگان و ریش سفیدان، زمینه آزادی محکومین به قصاص با گذشت اولیای دم انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha