مشارکت در انتخابات؛ پله‌هایی برای فتح قله‌ها

شاهرود - ایرنا - مردم ایران اسلامی درآستانه انتخابات چهاردهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری انتظار دارند که رییس جمهور منتخب گام‌های اساسی در راستای اصلاح امور رفاهی را که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی آغاز شد، با سرعت بیشتری به سرانجام برساند و زمینه را برای فعالیت نخبگان فراهم کند تا فتح قله‌ها میسر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی اقشار جامعه که سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند، بر این باورند که تهدیدها، فرصت‌ها، خون‌ها، ایثارها و خون دل‌ها برای پایدار و تنومندی نظام جمهوری اسلامی هزینه شده است و حال باید با قوانین دست و پاگیر خداحافظی کنند و به اصلاح امور پرداخت.

اقتدار ایران در منطقه و جهان در عرصه‌های گوناگون از جمله علمی و پزشکی به اعتراف دوستان و دشمنان بارها رخ نموده است. صدور این دانش به سایر کشورها شایسته نظام جمهوری اسلامی است.

عده‌ای از دانشجویان معتقدند که هرگاه جوانان غیرتمند ایرانی در عرصه‌ای وارد شوند تا پای جان برای دسترسی به دانش و بومی ساختن آن و همچنین فتح قله‌های افتخار از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

انتظار دانشگاهیان و اهالی حوزه

آنها ارزش والای شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت، هسته‌ای، شهید جمهور و خدمت را نمونه‌های بارز تقویت بنیان‌ ساختاری ایران اسلامی می‌دانند، قطره قطره خون آنان نباید با بی‌تدبیری، کارشکنی و سوء مدیریت‌ برخی عوامل نفاق در درون و برون مرزهای کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

جوانان برنامه‌ریزی برای رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی با هدف افزایش سطح آگاهی و دانش مردم و همچنین توسعه علوم انسانی در دانشگاه‌ها، فناوری‌های نوین به ویژه بهره‌وری از هوش مصنوعی در رفع چالش‌های پیش رو جوامع انسانی را خواستارند.

حوزویان نیز همراه دانشگاهیان توجه بیشتر به توسعه علوم انسانی و تطبیق این علوم با نیازهای روز و ویژگی‌های دین مبین اسلام را ضروری می‌دانند.

مشارکت در انتخابات؛ پله‌هایی برای فتح قله‌ها

دانش‌آموزان خارج شدن از آموزش‌های حفظ‌کردنی را که تاثیری در زندگی آینده آنان ندارد، مطالبه دارند. آنها آموزش‌های تجربی، دست ورزی‌ها و مهارت‌های زندگی برای جلوگیری از افسردگی و افسارگسیختگی در فضای مجازی را ضروری می‌دانند که برنامه‌ریزی درست در این زمینه را می‌طلبد.

سفره ها کوچک نشود

پرورش و شناسایی ورزشکاران حرفه‌ای و تامین نیازهای ابتدایی تا حرفه‌ای شدن فرزندان ایران اسلامی باید برنامه‌ریزی شود تا ملی پوشان ورزش‌های مختلف همیشه پای کار حاضر شوند و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرین باشند.

رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها نیز از دیگر درخواست‌های مردم برای رهایی از کوچک شدن سفره‌ها باید مد نظر دولت آینده بیش از گذشته قرار گیرد.

توجه به نخبگان برای آینده‌ای درخشان کشور باید هدف‌گذاری شود تا همه علوم دنیا در اختیار جوانان ایران اسلامی باقی بماند تا فرار مغزها کاهش و کنترل شود.

نخبگان را دریابید

ستادها و مراکز بسیاری با اهداف موازی برای شناسایی، حمایت و جذب نخبگان در کشور فعالیت دارند، اما در گوشه و کنار جامعه جوانان و نوجوانانی نخبه را می‌یابیم که سردرگم و با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستند.

روزگاری که تمام کارهای اداری در جهان با استفاده از فناوری‌های نوین و غیرحضوری به انجام می‌رسد، در برخی موارد جوانان نخبه به جای استفاده از فرصت‌ها برای تجلی نبوغ خود درگیر کاغذبازی‌‍‌های اداری می‌شوند، این در حالی است که با یک رایانامه الکترونیکی این گونه خلاقیت‌ها و طرح‌های بکر در آن طرف مرزهای ایران اسلامی خریدار پیدا می‌کند.

برای ایرانی سربلند و مقتدر باید هزینه‌ها، حمایت‌های سریع و بی‌واسطه از جوانان نخبه در اولویت باشد و در این راستا استادان مجرب حوزه و دانشگاه‌ بر روند اجرایی طرح‌ها نظارت کنند تا با کمترین خطا نتیجه بخشد.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱

قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۶۹۵ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha