قم امسال شاهد بهره‌برداری مستمر واحدهای صنعتی خواهد بود

قم - ایرنا - مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با تلاش صنعتگران و حمایت دستگاه‌های اجرایی، امسال شاهد بهره‌برداری مستمر واحدهای صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در قم خواهیم بود و این موضوع نقش مهمی در افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصاد استان خواهد داشت.

اکبر ابدالی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: افتتاح و بهره‌برداری از هر کدام از این طرح‌های تولیدی، جهشی برای صنعت استان است و این روند رو به رشد فعالیت‌های تولیدی در قم، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد، افزایش میزان صادرات و درآمدزایی ارزی استان را در پی خواهد داشت.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در قم به عنوان یک اولویت مهم پیش روی مسئولان استان است و در همین ارتباط جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم به صورت مستمر و هفتگی تشکیل و به مسائل و مشکلات بهره‌برداران واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه‌های مختلف تامین مالی، بانکی، بیمه، مالیات و سایر بخش‌های زیرساختی رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای حمایت هرچه بهتر از تولیدکنندگان و صنعتگران استان، امسال سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان درنظر گرفته‌ شده‌است که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل شاهد پرداخت به موقع این تسهیلات به متقاضیان باشیم.

گفتنی است ۹۸ درصد صنایع این استان کوچک و متوسط هستند و نیاز است تا هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های صنعتی در قم با درنظر گرفتن این مساله باشد.

صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده‌است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آن‌ها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

گسترش فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت استان موجب شده که در حال حاضر بسیاری از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قم برای انجام کارهای مورد نظر خود به نیروی انسانی جدید نیاز داشته باشند و به همین دلیل ظرفیت‌های فراوان برای اشتغالزایی در این بخش به‌وجود آمده‌است.

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha