هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تدوام ناپایداری‌های جوی،  نسبت به وقوع سیلاب محلی و نقطه ای فردا (پنجشنبه ) هفتم تیرماه در مناطق مختلف این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را روز پنجشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه را در مناطق مختلف مازندران اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه ‌و ریزش‌سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع خودداری و نسبت به مقاوم سازی سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان در طی این مدت خودداری کنند.

داده های دریافتی از ایستگاه های سینتوپتیک هواشناسی مازندران نشان می دهد که از صبح سه شنبه تا صبح امروز چهارشنبه بیشترین میزان بازرندگی با ۴۸ میلی متر در پل سفید به ثبت رسیده است و پس از آن بطاهرکلای بلده نور با ۳۶، تاکر بلده نور با ۳۰، ارضت گلوگاه و دونای علیای چالوس با ۲۸ و تیلم سوادکوه با ۲۳ میلی متر در جایگاه بعدی قرار دارند.

کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در کلوده محمودآباد، جویبار، تنکابن، قراخیل قایم شهر، ایزدشهر و دشت ناز با یک و اسکندرکلای قایم شهر، بالااشنوج تنکابن، آمل، آهنگرکلای بابل، تلوک قایم شهر و خشکه داران تنکابن نیز با ۲ میلی متر به ثبت رسیده است.

هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، رگبار و رعد و برق پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز صاف تا قسمتی ابری و از بعدازظهر ابری و مه‌آلود همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد به سبت شدید همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه ابری همراه با کاهش دما، بارش باران، رعد و برق و وزش باد گاهی به نسبتا شدید و از اواخر شب با کاهش ناپایداری و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در غرب و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.
آسمان مازندران از روز شنبه تا دوشنبه‌ هفته آینده صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در دامنه‌ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایشتگاه های هولشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۳۳‌۴ و دلیر چالوس با ۱۹.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر امروز با موج کوتاه و از امشب نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha