هزار و ۷۷۳ واحد مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- یک هزار و ۷۷۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن امروز ششم تیرماه در آیینی همزمان با بهره‌برداری از ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی در سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: تعهد استان در طرح نهضت ملی مسکن سالانه حدود ۱۰ هزار واحد مسکن بوده است که این مهم به خوبی در حال اجراست و امروز نیز تعدادی واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

علی حیدری گوجانی افزود: امروز یک‌هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی به متقاضیان واگذار و از سوی دیگر یک هزار و ۴۳۱ قطعه زمین نیز در قالب گروه‌های ساخت و طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق و گاز نیز با دستگاه‌های خدمات‌رسان هماهنگی لازم انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات و دستاوردهای ماندگار آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم به شمار می‌رود، گفت: تلاش شده از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده شود.

حیدری در خصوص دستورالعمل تقسیط تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن نیز اظهار داشت: طبق این دستورالعمل تقسیط تسهیلات برای متقاضیانی که بدهی بانکی و یا چک برگشتی داشته باشند امکانپذیر نیست و چنانچه این مشکل ظرف یک ماه برطرف نشود، متقاضی دیگری جایگزین می‌شود.

هزار و ۷۷۳ واحد مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ هزار متقاضی ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را واریز کرده‌اند و از این تعداد تاکنون احداث مسکن برای ۱۱ هزار متقاضی وارد مرحله اجرا شده است.

خدایار باقری با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ هزار و ۸۰۵ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: نزدیک به ۸۰ هزار نفر شرایط لازم را دارند و از ثبت‌نام‌کنندگان ۱۸ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را واریز کردند و از این تعداد احداث مسکن برای ۱۱ هزار متقاضی وارد مرحله اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص متقاضیان طرح جوانی جمعیت نیز گفت: در بحث جوانی جمعیت ۱۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که برای یک هزار و ۷۸۹ نفر قرعه‌کشی شده است.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha