«یک قصه‌ی طولانی» همراه با «انزوا»

تهران- ایرنا- «دگردیسی‌های تابشی»، «هم زمانی غیرهم زمان‌ها»، «یک قصه‌ی طولانی»، « پروژه‌ی نهایی»، «کلکسیونر»، «انزوا»، « کلایدسکوپ» و «فراموشی:دویدن» برخی از عناوین گالری‌های هنرهای تجسمی هستند که در پایان هفته با نمایشگاه‌های جدید آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌گردان پایتخت بنا به سنت هفتگی در پایان هفته برای تماشای آثار هنری راهی گالری‌ها، نگارخانه‌ها و فرهنگسراها می‌شوند، در این گزارش گزیده‌ای از نمایشگاه هایی که در پایان هفته آغاز به کار می کنند معرفی شده است.

«هم زمانی غیرهم زمان ها» در گالری عصر

نمایشگاه انفرادی مهناز حسن پور جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۲ تیر در گالری عصر به نشانی تهران، میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برگزار می شود.

«یک قصه‌ی طولانی» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی ابوالفضل ابراهیمی با عنوان یک قصه‌ی طولانی جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۲ تیر در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برپاست.

«انزوا» در گالری شمیس

نمایشگاه انفرادی آرزو دهقانی با عنوان «انزوا» جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۲ تیر در گالری شمیس با عنوان تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ برگزار می شود.

«یک قصه‌ی طولانی» همراه با «انزوا»

« پروژه‌ی نهایی» در نگارخانه آریا

نمایشگاه گروهی با عنوان پروژه‌ی نهایی د جمعه ۸ تیرتا دوشنبه ۱۸ تیر در نگارخانه آریا به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برگزار می شود.

نقاشی‌های فرشید ملکی نگارخانه هور

نمایشگاه نقاشی های فرشید ملکی جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۹ تیر نگارخانه هور به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برگزار می شود.

« کلایدسکوپ» در گالری باشگاه

نمایشگاه گروهی با عنوان کلایدسکوپ که از سوی هیوا علیزاده گردآوری شده است جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۲ تیر در گالری باشگاه به نشانی تهران، آدرس خیابان کریمخان خیابان حسینی کوچه دوازدهم پلاک ۱۳ طبقه۳ برگزار می شود.

«دگردیسی های تابشی» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی مهدی شرفی با عنوان دگردیسی های تابشی جمعه ۸ تیر تا سه شنبه ۱۹ تیر در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی دوم برپاست.

«کلکسیونر» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی با عنوان آرتیبیشن جمعه ۸ تیر تا دوشنبه ۱۸ تیر در گالری آرتیبیشن به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، روبه روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ برگزار می شود.

«فراموشی: دویدن» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی سرمینازبارسقیان جمعه ۸ تیر تا سه شنبه ۱۹ تیر در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول برگزار می شود.

«یک قصه‌ی طولانی» همراه با «انزوا»

اولین سالانه بین المللی آبرنگ ایران در نگارخانه لاله و باغ موزه هنرهای ایرانی

اولین سالانه بین الملی آبرنگ ایران با نمایش ۲۰۰ اثر از ۲۴ کشور جهان به همت گالری ساره مسکو و میزبانی نگارخانه لاله و باغ موزه هنر ایرانی جمعه ۸ تیر تا دوشنبه ۱9 تیر برگزار می شود.

باغ موزه هنرهای ایرانی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی واقع است و همچنین نشانی نگارخانه لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله، نگارخانه لاله است.

«پرسونا» گالری جاوید

نمایشگاه انفرادی مهری سراج با عنوان پرسونا جمعه ۱ تیر آغازبه کار می کند و تا دوشنبه ۱۱ تیر برپاست.

در متن این نمایشگاه آمده است: کهن الگوی پرسونا، نقابی‌ است که بر چهره می‌زنیم یا ظاهر علنی است که به خود می‌گیریم تا خود را به صورتی متفاوت با آنچه واقعا هستیم نشان دهیم. به عقیده یونگ پرسونا ضروری است زیرا مجبوریم نقش‌های متفاوت فردی و اجتماعی بازی کنیم، اما این نقاب گاهاً زیان‌بخش می‌شود و ما را به این باور می‌رساند که پرسونا ماهیت واقعی ما را منعکس می‌کند و به جای اینکه صرفا نقش بازی کنیم، تبدیل به آن نقش می‌شویم.

گالری جاوید واقع در تهران، میدان فاطمی،خیابان جویبار،خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد۱ است.

«ریشه در خاک» در گالری ایوان

نمایشگاه انفرادی آلاله امینی جمعه ۱ تیر تا جمعه ۱۵ تیر در گالری ایوان به نشانی تهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برگزار می شود.

«نگویا» در برج آزادی

نمایشگاه گروهی هنرهای سنتی نگویا روز جمعه ۱ تیرماه در کافه گالری برج آزادی افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از ۳۶ هنرمند به نمایشگاه گردانی سپیده دیهم فر در کافه گالری مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود .

زمزمه (نگویا) از نجواهای درونی هنرمند الهام گرفته و خلاقیتی که از این زمزمه‌ها برمی‌خیزد را به نمایش می‌گذارد. این آثار به تجسم هنری احساسات درونی، از زمزمه‌های خاموش تا فریادهای پرشور، پرداخته که توسط هنرمندان نوظهور انجام شده است.

«یک قصه‌ی طولانی» همراه با «انزوا»

علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۷ تیرماه به مدت یک هفته از ساعت ۱۷ الی۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند. پس از آن، نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۶ تیر، از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برای بازدید عموم باز خواهد بود.

مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران گالری آرت سنتر

نمایشگاه انفرادی مسعود عربشاهی جمعه ۲۵ خرداد تا سه شنبه ۲۶ تیر در گالری آرت سنتر به نشانی تهران، بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برگزار می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: مسعود عربشاهی (۱۳۹۸-۱۳۱۴) را می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاشانی دانست که با گرایشی هوشمندانه عناصری تزئینی بومی را وارد کارش کرد. او از عوامل تزئینی سقاخانه در راستای پی‌ریزی نقاشی بهره جست ، امری که خیلی‌ها خلاف آن حرکت کردند. عربشاهی در به کارگیری عناصرش به‌شدت از یافته‌های غرب بهره می‌گیرد اما در لحن و هارمونی ، لایه‌های دقیق از عناصری آشنا در ساخته‌های سنتی - بومی را در پیکره کار همراه می‌کند. این عناصر متشکل شده از رنگ‌هایی از قبیل فیروزه‌ای - طلایی و ترکیب آن‌ها با سیاه اشکال ظریف هندسی که یادآور اسطرلاب‌ها و دفتر و کتاب‌های دعا هستند و گاه حتی حاشیه‌نویسی کتاب‌های قدیمی و این‌گونه پردازش‌ها به آثارش یک لایه آشنایی با مواد و مصالح بومی و سنتی را اضافه کرده و در کل می‌توان گفت مسعود عربشاهی بهره‌گیری بسیار هوشمندانه‌ای از جریان سقاخانه در آثارش داشته و از هرگونه افراط و تفریط در راستای امر هنری و بیان شخصی پرهیز نموده است.

«بارو» در گالری فرشته

نمایشگاه انفرادی علیرضا رسول‌زاده با عنوان «بارو» جمعه ۲۵ خرداد تا جمعه ۱۵ تیر در گالری +٢ (فرشته) به نشانی تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ی دوم برگزار می‌شود.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

داستان‌هایی گاه سوررآلیستی، گاه شوخ و گاه پندارگرایانه؛ نشان دهنده چالش های سر یک هنرمند برای یافتن راه ویژه خود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha