۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85520766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوارکاران برتر چهار استان در زنجان به میدان رفتند

زنجان - ایرنا - سوارکاران برتر چهار استان روز چهارشنبه در چهارمین دوره مسابقات پرش با اسب زنجان به میزبانی باشگاه سوارکاری المپیک به میدان رفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،این مسابقات با حضور سوارکاران مطرح از استان های زنجان، همدان، قزوین و کرمانشاه برگزار شد.

این رویداد ورزشی در ۶ رده تمرینی، مبتدی، نونهالان، نوجوانان، اسب زایچه ایران و رده "دی یک" با حضور ۱۴۵ سوارکار برگزار شد.

حضور این تعداد سوارکار در یک مسابقه، رکورد تازه ای را در خصوص تعداد شرکت کننده در یک روز برای زنجان ثبت کرد.

رئیس هیات سوارکاری استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون در استان زنجان ۱۵ باشگاه سوارکاری دارای مجوز فعال است که از این تعداد هشت باشگاه در شهرستان زنجان قرار دارد.

محمدرضا رجبی خمسه اضافه کرد: خوشبختانه زیرساخت های سوارکاری متشکل از باشگاه های سوارکاری در حد استاندارد مسابقات در زنجان وجود دارد.

وی اظهار داشت: از هشت باشگاه شهرستان زنجان ۶ باشگاه از لحاظ فضا و وسعت، جوابگوی ورزشکاران است و از لحاظ استانداردهای مورد نیاز برای مانژهای تمرین و مسابقه نیز باشگاههای ما در سطح خوبی قرار دارد.

رئیس هیات سوارکاری استان زنجان خاطر نشان کرد: یک باشگاه استان نیز قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی را دارد و به این لحاظ هیچ مشکلی بابت برگزاری مسابقات مختلف و آموزشی نداریم.

سوارکاری شاخه های متعددی از جمله اسب دوانی، پرش با اسب، چابک سواری، چوگان، اسب دوانی استقامت، شکار با اسب و مسابقه با اسبهای وحشی دارد که متداولترین آنها اسب دوانی است که مسابقات آن در کشورهای مختلف با سبکهای متفاوت برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha