۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در شعب اخذ رای خراسان جنوبی مستقر می‌شوند

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر استان ساماندهی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمادگی دارد که برجسته ترین آنها اعلام می‌شود.

وی از تشکیل ۲۹ هیئت اجرایی انتخابات در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۱ هیئت اجرایی در مراکز شهرستان‌ها و ۱۸ هیئت اجرایی در بخش‌های مستقل داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۷۲ شعب اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است افزود: از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

وی گفت: نسبت به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶ شعبه در استان اضافه شد تا مردم برای رای دادن در صف‌های طولانی معطل نشوند.

طالبی درباره تعیین اعضای شعب بیان کرد: به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رای ۲۰ عامل اجرایی و ناظر داریم که در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب اخذ رای هستند که ساماندهی شده‌اند.

وی تصریح کرد: همه موارد در سامانه جامع انتخابات ثبت شده و وزارت کشور و استانداری لحظه‌ای موارد را رصد می‌کنند.

طالبی ضمن قدردانی از هیئت نظارت و شورای نگهبان و همکاری آنها در مراحل مختلف انتخابات، گفت: در هر مرحله و حتی کوچکترین موارد انتخابات هیئت نظارت حضور دارد.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های مهم، امنیت انتخابات است لذا در کنار ستاد انتخابات استان، ستاد امنیت انتخابات را هم داریم که جلسات آن به طور مرتب برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: مشکل امنیتی خاصی در سطح استان تا این لحظه نداشته‌ایم.

وی از تشکیل کمیته‌های آموزش و پژوهش، سیاسی، حقوقی، فناوری، اطلاع رسانی و تبلیغات، حراست، مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات خبر داد و افزود: هیئت بازرسی با مسئولیت معاون عمرانی استاندار هم تشکیل و بر روند انتخابات نظارت انجام می‌شود.

طالبی به بُعد نظارتی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: یکسری تخلفات در انتخابات مشخص شده که منجر به جرم است و مردم اگر قانون شکنی یا جرمی مشاهده کردند، می‌توانند به دادگستری‌ها یا هیئت نظارت مراجعه کنند و گزارش‌های خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اهمیت حضور رای اولی‌ها در انتخابات اظهار کرد: شور و حال خوبی در بین رای اولی‌ها در استان وجود دارد و امیدواریم پرشورتر از بقیه در ساعات اولیه رای‌گیری در شعب حضور داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در حوزه انتخابات اهمیت دارد آموزش‌های تخصصی است لذا نماینده فرماندار، کاربران دستگاه‌های احراز هویت، منشی‌ها، نیروهای حفاظتی، ناظران و بازرسی آموزش‌های لازم را دیده اند.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد انتخابات برگزار و در همه موارد بر انتخابات سالم تاکید شده، گفت: از دستگاه‌های خدمات رسان دعوت کردیم که گروه‌های عملیاتی آنها برای روز انتخابات آمادگی کامل داشته باشند.

طالبی اظهار کرد: در صورت نیاز از تجهیزات و نیروی انسانی همه دستگاه‌ها در روز انتخابات استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت‌های ارتباطی در انتخابات تصریح کرد: دستگاه احراز هویت داریم ولی صندوق‌ها تمام الکترونیک نیست، ارتباطات برای ما قابل اهمیت است تا برای استعلامات با مشکل مواجه نشویم.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های خدمت رسان نباید در روز انتخابات کنده‌کاری در مسیر داشته باشند که منجر به قطع ارتباطات شود.

وی افزود: ما ارتباطات تمامی شعب اخذ رای را به جز دو شعبه سیار کنترل کرده‌ایم لذا نگرانی بابت ارتباطات برای استعلامات نداریم.

طالبی با اشاره به بایدها و نبایدهای انتخاباتی، عنوان کرد: در موضوع قانون انتخابات به ویژه قانون انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده که نباید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای تبلیغات فرد خاصی استفاده شود.

وی گفت: در موضوع مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات همه ما مسئولیت داریم، برای مشارکت خوب نیازمند تبلیغات هستیم که در ستادهای انتخاباتی باید هماهنگی‌های لازم برای تبلیغات با دستگاه‌های متولی انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: نصب تبلیغات در محل تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا تیرهای برق، تابلوی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها غیر قانونی است و این موارد تاکنون از طرف نمایندگان نامزدها رعایت شده است.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha