استاندار: کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مهمترین مساله طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد آمادگی های لازم و شرایط ضروری برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است، گفت: از اولین ساعات ایجاد این تکلیف آغاز شده و استان کرمانشاه آماده برگزاری یک انتخابات سالم، ایمن، رقابتی و مشارکتی است.

به گزارش ایرنا، محمدطیب صحرایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم افزود: انتخابات پیش رو یک حق و یک تکلیف است؛ هر شهروند حق دارد در تعیین سرنوشت خود مشارکت کند، این حق در آیات الهی و احادیث ائمه نیز آمده است و از روز های آغازین انقلاب اسلامی بدون توقف انجام گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم استان کرمانشاه همانند دوره های قبل با آگاهی و بصیرت نقش خود را در تعیین سرنوشت شان ایفا کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین انتخابات یک تکلیف ملی و اسلامی است، نباید به سرنوشت جامعه بی تفاوت باشیم؛ با رای ما دولت هایی با رنگ و بوهای متفاوت بر روی کار آمده اند و اگر قرار بود رای مردم بی تاثیر باشد باید مجموعه دولت ها از یک سبک و سیاق واحد تبعیت می کردند در حالی که مردم و ناظران داخلی و خارجی می تواننند شهادت دهند که ثمره انتخاب مردم در شکل گیری دولت های مختلف با توان های مختلف خود را نشان داده است.

صحرایی با بیان اینکه شهید جمهور نشان داد که در چهارچوب قانون اساسی و ضوابط تعیین شده قانونی کشور می توان یک رییس جمهور با شرایط منحصر به فرد و متعالی بود، بیان کرد: ایشان نشان داد که می شود شبانه روز خدمت صادقانه و بی منت به مردم ارایه داد؛ می شود در برابر مردم فروتن بود و در برابر دشمنان محکم و استوار.

وی ادامه داد: می شود تحریم ها را با تلاش بیشتر به حداقل تاثیر گذاری رساند و می شودهای بسیاری که امروز برای مردم ایران به عنوان تجربه های تاریخی به ثبت رسیده است.

استاندار کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه مدیران و مسوولان برگزار کننده انتخابات در عین فعال بودن و جدیت در اجرای صحیح انتخابات، کاملا انتخابات را برگزار خواهند کرد و طبق فرموده امام خمینی «ره» میزان رای ملت است.

صحرایی با بیان اینکه هر آنچه که توسط ملت به صندوق های آرا ریخته شود همان اراده مردم تجلی نهایی پیدا خواهد کرد، ادامه داد: وظیفه شرعی و قانونی ما پاسداری از آرا مردم است.

وی افزود: با توجه به تحلیل انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دست آمد باید طبق سنوات گذشته نکات مهم و کلیدی را مد نظر قرار دهیم تا کیفیت کار شرایط بهتری پیدا کند.

استاندار کرمانشاه گفت: زمان شروع به کار صندوق ها و روشن شدن دستگاه های احراز هویت، با تحلیل تمامی صندوق های اخذ رای در انتخابات شورای اسلامی گذشته در استان شهرستان های سنقر، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب موفق ترین شهرستان ها بوده اند و بهترین عملکرد را داشتند.

صحرایی ادامه داد: در استان رای گیری به صورت مکتوب انجام خواهد شد با دقت میزان استعلام ها با میزان تعرفه ها کاملا منطبق باشد که حتی یک برگه رای گیری هم اختلاف وجود نداشته باشد که این نصاب می تواند زحمات همه دست اندرکاران را به نتیجه برساند همانطور که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نصاب بسیار خوبی در کشور داشتیم.

وی افزود: در پایان رای گیری تا آخرین لحظه کار باید با دقت انجام شود که صورت جلسات تنظیمی کاملا شفاف و بدون نیاز به تغییر باشد؛ اسلام آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور، صحنه و هرسین در انتخابات گذشته در این زمینه شهرستان های پیشتاز بودند.

شهرستان جوانروز از تنش آبی خارج شد

استاندار کرمانشاه گفت: در ۴۰ روز گذشته در شهرستان های مختلف برنامه هایی برای گرامی داشت یاد و خاطره شهید عزیز آیت الله رییسی برگزار شد؛ خداوند متعال کمک کند که ریاست جمهوری آینده در مسیر رشد، تعالی و سعادت مردم کوشاتر، جدی تر و موفق تر از گذشته باشد.

وی بیان کرد: امروز عصر یکی از خدمات مهم دولت مردمی آیت الله رییسی در شهر جوانرود افتتاح خواهد شد؛ با تلاش مسئولان و همراهی مردم اقدامات خوبی انجام شده که یک نمونه از آن خروج شهر جوانرود از تنش آبی است.

صحرایی با بیان اینکه ۲۱۰ روستای استان در این دوره سه ساله ریاست جمهوری شهید جمهور از تنش آبی خارج شده اند، بیان کرد: این خدمات ثمره یک همراهی و همکاری گسترده در این دولت بوده که باید ادامه دار باشد تا همه روستاهای استان از شرایط خوب بهره مندی از سالم و پایدار برخوردار باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: از این دست موفقیت ها در استان بسیار زیاد است؛ در این دوره مختصر سه ساله ۲۲۵ محیط آموزشی به استان کرمانشاه اضافه شد، ۱۰۷ مدرسه کانکسی به مدارسی با سازه های محکم تبدیل و بودجه تخصیص یافته به فضای تعلیم و تربیت و پرورش نسل سالم و آموزش دیده در کرمانشاه نیز ۱۰ برابر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha