شش میلیون ماهی سفید در رودخانه های آستارا رهاسازی شد + فیلم

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: بیش از شش میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه های شهرستان آستارا رها سازی شد.

محمدرضا شهاب زاده روز چهارشنبه در حاشیه این برنامه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: با هدف حمایت از آبزیان و مدیریت منابع آبزی این دریا همه ساله در این فصل اقدام به رها سازی بچه ماهیان می کنیم.

وی بیان اینکه بازسازی ذخایر دریای خزر یکی از مهمترین اهداف سازمان شیلات در رهاسازی بچه ماهیان است، افزود:این اقدام تلاشی برای ادامه روند برداشت اصولی از ذخایر و ارتزاق جامعه بهره‌بردار همچنین اشتغال زایی به ویژه برای جوامع محلی است.

فرماندار شهرستان مرزی آستارا با بیان اینکه بازسازی ذخایر مشارکت انسان با محیط زیست آبزیان است افزود: در واقع تلاش می شود تا اثرات تخریب‌ها بر محیط و آلوده‌ سازی مصب و مجاری رودخانه‌ها را کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در واقع بازسازی و رهاسازی موثر بچه ماهی، رمز استمرار صیادی در سواحل است.

شهاب زاده تاکید کرد: هدف از این رهاسازی افزایش بهره‌وری از منابع آبی، تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سالم، منبع جدید درآمد برای کشاورزان، ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان در مناطق روستایی است.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شیلات استان گیلان با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر در رودخانه‌هایی که شرایط مهاجرت ماهی را دارند و غنی‌سازی و بازسازی ذخایر ماهیان سفید خزری وارد عمل شده و ماهیان پرورش‌یافته را پس از تولید در رودخانه‌ها رهاسازی می‌کند.

میر آرمان واعظی افزود: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از جمله راهکارهای رایج در دنیاست که علاوه بر مصرف بهینه آب موجب تولید محصولات کشاورزی و پروتئینی به عنوان یکی از منابع غذایی انسانها می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این رهاسازی بیش از سه میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند آستارا و سه میلیون دیگر نیز در لوندویل رهاسازی شد.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته قرار است تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه ماهی کفال نیز به زودی در رودخانه های آستارا رها سازی شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha