۲۸۱ پروژه زیرساختی و روبنایی شهرهای جدید در دولت سیزدهم اجرا شد

پردیس- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۸۱ پروژه در سطح شرکت عمران شهرهای جدید کشور در زمینه خدمات روبنایی و زیرساختی در دولت شهید رییسی اجرا شد.

به گزارش ایرنا، سعید غفوری چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح های فرهنگی، عمرانی، ورزشی و اداری در مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد ما در شرکت عمران شهرهای جدید کشور افزایش سرانه خدمات روبنایی و زیربنایی و ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید است.

وی ادامه داد: ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم در شهرهای جدید هزینه و پروژه های جدیدی در آنها اجرا شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر یکصد هزار میلیارد ریال در قالب ۳۵۱ طرح تخصیص داده شده است.

غفوری ادامه داد: امروز نیز در شهر جدید پردیس ۲ پروژه روبنایی و خدمات فرهنگی، ورزشی، هنری و اداری در فاز هشت به استعداد یکهزار متر و در فاز ۱۱ به استعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ما تداوم همین روش است تا در قالب پروژه های مشارکتی بتوانیم اجرای پروژه ها را تسریع ببخشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صندوق ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در شهرهای جدید به ما کمک کرده است.

غفوری ادامه داد: اعتبار تخصیص داده شده بیشتر در پروژه های باقی‌مانده مسکن مهر صرف شد زیرا با توجه به اینکه در این پروژه ها آورده متقاضی و تسهیلات بانکی نداشتیم، تکمیل آن از محل صندوق ملی مسکن انجام شد.

وی توضیح داد: با صندوق ملی مسکن تفاهم‌نامه ای داشتیم که در مجموع باید زمین‌هایی را در قالب این تفاهم‌نامه به صندوق ارائه کنیم تا صندوق به ما اعتبار بدهد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: ایرادهایی در تبادل اراضی وجود داشت که حل شد و در هفته آینده تزریق خوبی از منابع مالی در پروژه ها از محل صندوق مسکن خواهیم داشت.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق تهران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha