ثبت صحنه‌های پرشکوه حضور در انتخابات/ روزی برای تعیین سرنوشت مردم

تهران بزرگ - ایرنا - امروز هشتم تیرماه روز تعیین نهمین رییس جمهور با حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردمی است که تا امروز پای انقلاب ایستاده و همه صحنه‌های اجتماعی و سیاسی کشور را با حضورشان در تاریخ به ثبت رسانده‌اند، امروز همه می‌آیند تا روزی برای تعیین سرنوشت خود رقم بزنند و بار دیگر عظمت این شکوه را نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ایران امروز را به عنوان روزی حماسه‌ساز و حماسه‌آفرین فراموش نخواهند کرد روزی که ثبت تاریخی لحظه حضور پرشور آنها در پای صندوق‌های اخذ رای را شاهد خواهیم بود و همچون دوره‌های گذشته، مشارکتی همه‌جانبه را در صحنه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نمایش می‌گذارند.

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چندین مرحله انتخابات برگزار کرده است و این مردم بودند که برگ برگ تاریخ را با حضورشان به یادگار گذاشتند و هیچگاه یادشان نرفته و نخواهد رفت که هر حضور، یک رای به این نظام و انقلاب است، مردم ایران تا پای جان برای ایران می‌مانند و عشق به ایران را با حضورشان در پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد.

آری امروز من و تو با هم ما می‌شویم، مایی که صحنه‌هایی زیبا از حضور در پای صندوق‌های رای به ثبت می‌رسانیم. مایی که عشق به ایران را فراموش نمی‌کنیم و زیبایی حضورمان را به جهانیان نشان می‌دهیم، مایی که انقلاب سربلند، ایرانی آباد، ‌ سرزمینی همیشه استوار را به جهان نمایش می‌دهیم، همه اینها با حضور در شعب اخذ رای به ثبت می‌رسد.

ثبت صحنه‌های پرشکوه حضور در انتخابات/ روزی برای تعیین سرنوشت مردم

تعیین سرنوشت با هر رای ما

یکی از مهمترین موضوعاتی که در چنین روزی می‌تواند بر یک جامعه و نظام مهم باشد احساس مسئولیت مردم نسبت به نظام و حضور در پای صندوق‌های اخذ رای است که مردم ایران در این زمینه ضمن احساس تکلیف، همیشه و همه جا با حضور پرشور و باشکوه خود بهترین روز را برای نظام رقم زده‌اند، امروز روزی به نام ایران، روزی برای حضور میلیونی مردم و روزی به نام سربلندی و سرافرازی ایران است.

دیروز و امروز ندارد، همه صحنه‌هایی که از حضور پرشور مردم در سالیان گذشته ثبت شده، امروز هم دوباره خلق خواهد شد، مردم ایران به نام مردمی همیشه در صحنه شناخته شده‌اند امروز هم این حضور باشکوه حماسه‌ای را خلق خواهد کرد که چشم دشمنان نظام و انقلاب را به خود خیره می‌کند، عشق به ایران، عشق به نظام و عشق به انقلاب همه را پای صندوق‌های رای می‌کشاند.

زنده باد مردم ایران که همیشه در صحنه هستند، پایتخت‌نشینان نیز در چنین روزی همیشه نامی از خود با یادگار خواهند گذاشت، همه می‌آیند تا این بار نیز در تعیین سرنوشت خود موثر باشند زیرا هر رای به نوعی سرنوشت همه را به شیوه‌ای دیگر رقم خواهد زد پس هر رای به نوعی تعیین‌کننده سرنوشت کشور است.

جمعه دیگری برای روزی سرنوشت‌ساز فرا رسیده اگر همه پای صندوق‌های رای بیایند یک حضور باشکوه از مردم این دیار به ثبت خواهید رسید، تک تک رای‌های ما در این میدان رقابت تاثیر دارد به نوعی باید گفت قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود امروز من و شما همه با هم به پای صندوق‌های رای می‌رویم تا روزی به نام ایران درتاریخ این سرزمین کهن ثبت کنیم.

ثبت صحنه‌های پرشکوه حضور در انتخابات/ روزی برای تعیین سرنوشت مردم

تعیین بیش از ۶ هزار شعبه اخذ رای در تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، ۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در سطح استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۴۸۲ شعبه به صورت سیار خواهد بود. همه تدابیر لازم برای برگزاری بدون دغدغه‌ انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان پیش بینی شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

سیدعباس جوهری اظهار کرد: برای برگزاری این انتخابات ۱۵۰ هزار نفر در قالب نیروهای نظارتی، اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و زیرساختی مشارکت دارند که وظیفه مهم آنها تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است که مهم‌ترین این راهبردها مشارکت مردم خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات استان تهران واجدان شرایط رای‌دهی در این استان را ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۲ نفر دانست و به شهروندان توصیه کرد برای رای دادن اصل شناسنامه یا کارت ملی را همراه داشته باشند.

وی در خصوص فعالیت صندوق‌های سیار رای گفت: این تعداد (۴۸۲ صندوق) بیشتر در مراکز درمانی و بهداشتی، کارخانه‌ها، مراکز نظامی و پادگان‌ها، مراکز تولیدی‌ها، بیمارستان‌ها و مناطق روستایی و عشایری مستقر خواهد شد تا افرادی که امکان حضور پای صندوق های ثابت را ندارند از این طریق آرای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به صندوق بیندازند.

جوهری با بیان اینکه در انتخابات هشتم تیر ریاست جمهوری فرآیند رای گیری به صورت دستی خواهد بود، یادآور شد: در استان برای برگزاری انتخابات مشکل و دغدغه‌ای نداریم و همه تلاش عوامل اجرایی و برگزاری جلب مشارکت مردم است.

ثبت صحنه‌های پرشکوه حضور در انتخابات/ روزی برای تعیین سرنوشت مردم

صیانت از آرای مردم در انتخابات خط قرمز است

استاندار تهران نیز با بیان اینکه تلاش و خواسته ما شرکت حداکثری جامعه در انتخابات پیش‌رو است، گفت: صیانت از آرای مردم در انتخابات خط قرمز است. جهت تامین امنیت انتخابات نیز تمام هماهنگی‌های لازم بین شورای تامین و نهادهای مرتبط صورت گرفته است.

علیرضا فخاری انتخابات را چراغ راه دانست و گفت: باید توصیه‌های چهارگانه مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات تبیین شود. مقام معظم رهبری در حوزه ویژگی‌های انتخابات بر خوب، باشکوه و با عظمت برگزار شدن انتخابات تاکید کرده‌اند، خوب یعنی ساز و کار انجام انتخابات یک ساز و کار مرتب، منظم و قابل ارائه باشد که خدشه‌ای به آن وارد نشود و فرآیندها درست باشند.

فخاری در تشریح سخن مقام معظم رهبری مبنی بر باشکوه و باعظمت بودن انتخابات اظهار کرد: این دو ویژگی بر یک حرکت جهش‌یافته، منور و مشعشع با قابلیت توزیع حس باشکوه بودن دلالت دارد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha