مشارکت ۲۱ کتابخانه عمومی تهران در انتخابات هشتم تیر

تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ‌ مشارکت ۲۱ کتابخانه عمومی تهران برای حضور در روز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ یکی از فعالیت‌های حوزه فرهنگی پایتخت در راستای میزبانی از این رویداد بزرگ سیاسی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پایتخت با حدود ۶ هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای در حالی برای روز هشتم تیرماه و انتخابات ریاست جمهوری جهت تعیین نهمین رییس جمهور آماده می‌شود که در ۲۱ شعبه اخذ رای نیز کتابخانه‌های عمومی سطح استان مستقر می‌شود تا این مشارکت سیاسی را به نمایش بگذارند.

برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همه اقدامات، زیرساخت‌ها و برنامه‌های عملیاتی از سوی ستاد انتخابات استان تهران فراهم شده تا این دوره از انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

مشارکت ۲۱ کتابخانه عمومی تهران در انتخابات هشتم تیر

فعالیت ۲۱ باب کتابخانه عمومی منتخب در انتخابات

اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران به منظور نقش‌آفرینی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه هشتم تیرماه میزبان رای‌دهندگان هستند.

براساس تصمیم ستاد انتخابات استان تهران، ۲۱ باب کتابخانه عمومی منتخب استان در روز جمعه هشتم تیر ماه به عنوان شعبه اخذ رای فعالیت خواهند کرد.

کتابخانه‌های عمومی تعیین شده در عرصه انتخابات ریاست جمهوری در ۱۱ شهرستان با حضور کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در روز برگزاری انتخابات فعالیت خواهند کرد.

همچنین به منظور روند مطلوب در راستای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۹۰ نفر از کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در این عرصه سیاسی همکاری دارند.

مشارکت ۲۱ کتابخانه عمومی تهران در انتخابات هشتم تیر

چه کتابخانه‌هایی در روز انتخابات میزبان رای‌دهندگان هستند

کتابخانه‌های عمومی مرکزی پارک شهر و علامه طباطبایی در شهرستان تهران، شهدای شهرک واوان، شهید صارمی در شهرستان اسلامشهر، امام خمینی(ره) و شهید فتوحی شعار در شهرستان وارمین، شهید مطهری، ولایت و شهید سلیمانی در شهرستان قرچک و باقرالعوم (ع) و علامه مطهری در شهرستان پاکدشت در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای حضور مردم و رای‌دهندگان فعالیت خواهند داشت.

همچنین کتابخانه پانزده خرداد شهرستان پیشوا؛ کتابخانه بعثت در شهرستان دماوند؛ شهید مطهری شهرستان ری، ایثار، امام علی(ع) و شهدای مدافع حرم در شهرستان شهریار؛ شهدای امامه و حافظ میگون در شهرستان شمیرانات؛ شهید رجایی و امام رضا(ع) در شهرستان ملارد میزبان رای‌دهندگان هستند.

با توجه به اینکه مشارکت در انتخابات به عنوان یک تکلیف و وظیفه برای همه مردم محسوب می‌شود در همین راستا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران از عموم مردم به ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، کتابداران و کتابخوانان دعوت کرد با حضور فعال و مشارکت جدی در روز جمعه پای صندوق‌های رای، نشان دهند که بر بیعت خود با امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب همچنان پایبند هستند و عزت، آگاهی، مسوولیت‌شناسی و رسالت دینی، انقلابی و ملی خود را با مشارکت پرشور در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیش‌رو به منصه ظهور می‌رسانند.

مشارکت ۲۱ کتابخانه عمومی تهران در انتخابات هشتم تیر

آمارهایی از صندوق‌های اخذ رای در پایتخت

براساس اعلام ستاد انتخابات استان تهران، ۶ هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای با بیش از ۱۵۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و دیگر نیروها وظیفه برگزاری انتخابات در استان تهران را به عهده دارند.

همچنین ۴۸۲ صندوق سیار در مراکز درمانی و بهداشتی، کارخانه‌ها، مراکز نظامی و پادگان‌ها، مراکز تولیدی‌ها، بیمارستان‌ها و مناطق روستایی و عشایری مستقر خواهد شد تا افرادی که امکان حضور پای صندوق‌های ثابت را ندارند از این طریق رای خود را به صندوق بریزند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، روز جمعه هشتم تیرماه برای انتخاب نهمین رییس جمهور در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha