۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85521313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اربعین شهید جمهور، مروری بر میراث ماندگار رئیسی در دیار شور و شعور حسینی

زنجان - ایرنا - امروز چهلمین روز از عروج ملکوتی آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور شهیدی است که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سه بار در استان زنجان حضور یافت و جلوه‌هایی ناب و به یادماندنی از مردمداری و گرهگشایی از طرح‌های معطل و بر زمین مانده را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رییس جمهور منتخب مردم ایران بود که با شعار "دولت مردمی، ایران قوی" کار خود را آغاز کرد و طی سه سال فعالیت شبانه روزی و خستگی ناپذیر در چندین سفر استانی رسیدگی به امور کلی و مشکلات مردم را در دستور کار قرار داد و خود را برای بازدید از مناطق محروم و حاشیه نشین و توجه به عمران و آبادانی روستاهای کم برخوردار وقف نمود و با حضور در جمع محرومان از نزدیک پای سخن و درد دل آنان نشست.

شهادت رییس جمهور و یاران همراهش در مسیر خدمت، خود گواه تلاش ایشان برای گره گشایی از امور مردم به خصوص محرومان و مستضعفان بود. ردای مقدس شهادت درحالی بر قامت خستگی ناپذیر سید محرومان نشست که عمری به مردم خدمت کرد و برای مردم نیز از جان مایه گذاشت.

او که فقر را نشنیده بلکه آن را زیسته بود، درد محرومان را با پوست، گوشت و استخوان خود می چشید و از هیچ تلاشی برای زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره مناطق کم برخوردار و محروم فروگذار نکرد و در نهایت نیز از مرگ به شهادت پناه برد تا به یار دیرینه اش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی بپیوندد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور شهید از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ سه بار در استان زنجان حضور یافت و جلوه‌هایی ناب و به یاد ماندنی از تواضع، مردمداری و تلاش برای خدمت به مردم برجای گذاشت.

شهید آیت الله رییسی در ۲ سفر استانی خود به زنجان نیز با ارایه راهکارها و مصوباتی برای رفع مشکلات و دغدغه های چندین ساله مردم و تکمیل طرح های نیمه تمام، به میان مردم رفت و در بازدیدهای سرزده از مناطق محروم استان تمام تلاش خود را برای باز کردن گره های کور از گرفتاری های مردم این مناطق به کار بست.

بازدید از کوی فلسطین زنجان و دستور جا به جایی ساکنان این سکونتگاه غیررسمی و حاشیه ای شهر که در جوار ریل راه آهن بدون هیچ زیرساختها و امکاناتی قرار داشت، یکی از اقدماتی بود که با دستور رییس جمهور با جدیت پیگیری شد و به نتیجه رسید.

کوی فلسطین به عنوان سکونتگاه غیررسمی در شهر زنجان است که از مشکلات متعددی از جمله بالا آمادگی فاضلاب، قرارگیری در جوار ریل راه‌آهن و نبود خدمات روبنایی برای سکونت مواجه بود.

سید محرومان در دور اول سفر استانی هیات دولت به زنجان، مهمان خانه کوچک و محقر گلی خانم یکی از اهالی این محله شد و به او و ساکنان محله وعده خانه دار شدن داد، حالا که گلی خانم در خانه جدیدش با شنیدن خبر شهادت مهمان عزیزش اشک می‌ریزد و می‌گوید تا زمان مرگم آیت الله رییسی را فراموش نمی‌کنم؛ او واقعا به ما خدمت کرد.

گره گشایی رییس جمهور شهید از بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور در زنجان

۶۰ واحد تولیدی ریز و درشت با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۹۲ نفر در استان زنجان در دوران رئیس جمهوری شهید سید ابراهیم رییسی احیا شد که مجموعه تولیدی سرجین بافت به عنوان بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور یکی از آنهاست.

تاسیس و راه اندازی مجموعه تولیدی «سرجین بافت» پس از پیگیری های متعدد در دولت سیزدهم و با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی به سرانجام رسید.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، صنعت نساجی در این استان، جزو سه صنعت برتر کشور بوده و سیاستگذاری‌ها تکمیل چرخه تولید در این بخش است.

مجید گلشنی منفرد ادامه‌ داد: با انجام مراحل ریسندگی، بافندگی و دوخت پوشاک در یک مجموعه تولیدی محصول نهایی نیز با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

حل معضل پسماند شهرک روی زنجان یادگار رییس جمهور شهید

تعیین تکلیف پسماند شهرک تخصصی روی زنجان یکی از شاخص‌ترین اقدامات شهید آیت الله رییسی در این استان بوده و امروز اقدامات انجام شده برای حل این چالش،‌ مرهمی بر زخم چندین ساله مردم زنجان و مناطق آسیب دیده از این پسماندهاست.

انبار این پسماندها به یکی از نگرانی ها و دغدغه های زیست محیطی مردم زنجان تبدیل شده بود تا اینکه از حدود سه سال پیش محل فعلی دفع پسماند که در محوطه شهرک صنعتی روی قرار داشت پلمب شد و واحدهای تولیدی موظف شدند پسماندها را به محل جدید در منطقه "سردهات" در ۵۰ کیلومتری شهر زنجان منتقل کنند.

از طرفی تعیین تکلیف نحوه و محل انبار پسماند روی شهرک صنعتی زنجان که میزان آن به حدود ۱۰ میلیون تن می رسد به واسطه ارزش اقتصادی آن نیز مورد توجه قرار گرفت.

پس از کشمکش و جدال دولت و بخش خصوصی بر سر مالکیت پسماند روی انبار شده، بالاخره سه سال پیش با رای دستگاه قضا مالکیت آن به دولت واگذار شد تا مردم استان زنجان از عواید آن بهره‌مند شوند.

افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، دستاورد مهم دولت برای زنجانی‌ها

نیروگاه سیکل ترکیبی معروف به آریان ۲ در دولت سیزدهم در کمتر از یکسال به بهره برداری رسید تا عزم جزم دولت مردمی را در خدمت به مردم دیار پایتخت شور و شعور حسینی به نمایش بگذارد.

افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی در شرایطی که کشور با کمبود شدید اعتبارات و چالش های اقتصادی مواجه بود نشان داد هیچ عاملی مانع تحقق اهداف دولت که خدمت به مردم است نخواهد شد.

این پروژه از چنان اهمیتی برخوردار بود که آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور شهید شخصا برای افتتاح آن به استان زنجان سفر کرد درحالیکه کمتر از یکسال از دهمین سفر استانی هیات دولت به پایتخت شور و شعور حسینی می گذشت.

نیروگاه سیکل ترکیبی آریان ۲ که در ۸۲ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع شده شامل ۲ واحد گازی با ظرفیت تولید ۳۶۶ مگاوات برق است که بهره برداری از آن به صورت رسمی با حضور رییس جمهور در پنجم آبان ماه سال جاری آغاز شد.

برای تکمیل و افتتاح این طرح ۲۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی هزینه شد که برای ۲۴۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و نشانگر عزم جزم دولت در خدمت به مردم و شکست تحریم های ظالمانه و یکجانبه دشمنان و استکبار جهانی علیه ملت مظلوم ایران است.

بهره برداری از ۷۸۸۳ واحد مسکونی در زنجان با حضور رییس جمهور

اربعین شهید جمهور، مروری بر میراث ماندگار رئیسی در دیار شور و شعور حسینی

هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف در دومین سفر استانی رئیس جمهور در آیینی با حضور آیت الله رئیسی در استان زنجان به بهره برداری رسید.

در این آیین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب زمین‌هایی ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شد و در بخش خودمالکی و بخش خصوصی نیز یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسید.

از مجموع این‌ خانه ها، ۷۷۰ واحد مربوط به بخش نوسازی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و چهار هزار واحد مسکونی نیز مربوط به بخش روستایی است که امروز به بهره برداری رسید.

اربعین شهید جمهور، مروری بر میراث ماندگار رئیسی در دیار شور و شعور حسینی

گرهگشایی از پروژه معطل مانده ورزشگاه زنجان

شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در جریان سفر استانی به زنجان با بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، سه دستور برای تسریع در اجرای آن را صادر کرد.

رئیس جمهور در این بازدید، دستور داد ضمن واگذاری عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود.

ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد، اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت ۱۸ سال شهروندان زنجانی به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال همچنان در انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی هستند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان هم اینک به سرعت مراحل تکمیل و بازسازی خود را سپری می کند و تا شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد.

در این حادثه، آیت الله رییسی در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha