انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی

شیراز - ایرنا - شماری از مدیران پیشین و کنونی فارس اهالی این استان پهناور را برای حضور در پای صندوق‌های رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فراخواندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار است فردا یعنی روز جمعه هشتم تیرماه برگزار شود و استان فارس نیز آماده برگزاری این رویداد مهم سیاسی شده است؛ رویدادی که «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده آن هستند و فرصت تبلیغاتی نامزدهایش ساعت هشت صبح امروز به پایان رسیده است.

هشتم تیر صحنه حماسه‌سازی ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در فارس از مردم استان خواست تا با جدیت و زمینه سازی و ایجاد آمادگی مناسب برای خود، خانواده، دوستان و اطرافیان در صحنه انتخابات را فراهم کنند.

انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی

آیت الله لطف الله دژکام اظهار کرد: ملت شریف ایران در طول ۴۵ سال گذشته همیشه ثابت کرده‌ که بهترین تصمیم ها و حضور در صحنه را برای تثبیت اساس نظام جمهوری اسلامی گرفته و می‌گیرد.

وی افزود: از این جهت نیاز به یادآوری نیست که برنامه انتخابات روز هشتم تیرماه نیز از صحنه‌های مهم حماسه‌سازی ملت ایران خواهد بود.

دژکام با اشاره به آیه "وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَی تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ"(آیه ۵۵ سوره ذاریات)، ادامه داد: از همه عزیزانی که به نوعی سخن بنده به گوش آنها می رسد خواهش می‌کنم که با جدیت و زمینه سازی و ایجاد آمادگی مناسب برای خود، خانواده، دوستان و اطرافیان همان طوری که رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی فرمودند زمینه یک حضور جدی حداکثری را برای ملت ایران در صحنه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز امیدواری کرد: نتیجه این انتخابات، هم از نظر حضور حداکثری و هم از حیث انتخاب اصلح آن چیزی باشد که چشم مردم ما را روشن و سعادت، رفاه و خیر دنیا و آخرت آنها را تامین کند.

انتخاب اصلح، مسیر خدمت را تداوم خواهد بخشید

استاندار فارس، با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ و دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور حماسی در این عرصه گفت: قطعا با انتخاب فرد اصلح، مسیر خدمتی که در دولت سیزدهم آغاز شد تداوم خواهد یافت.

انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی

دکتر محمد هادی ایمانیه با اشاره به اقدامات متعدد انجام شده در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی گفت: با مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب صحیح، شاهد تداوم راه خدمت به مردم و کشور خواهیم بود.

ایمانیه افزود: مدیران برگزارکننده انتخابات در تلاشند تا همانند آنچه در ایام منتهی به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس انجام شد تکرار شود؛ تاکید متولیان امر انتخابات بر این است که امنیت انتخابات و امنیت صندوق ها کاملا تامین شود و با جدیت و پشتکاری که در متولیان حوزه تامین امنیت در استان وجود دارد قطعا این امر میسر خواهد شد.

او اظهار کرد: در بحث تامین امنیت انتخابات همانند اقدامات انجام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اقدام خواهیم کرد تا آنچه مردم انتخاب می کنند به درستی بیان شود.

استاندار فارس گفت: نظام ما به صندوق های رای به عنوان صندوق های امانتی که در اختیار برگزار کنندگان قرار گرفته نگاه می کند و برنامه ریزی ها در استان به این سمت است تا این اصل اساسی به درستی محقق شود.

طبق آخرین گزارش‌ها از رییس ستاد انتخابات فارس، سه هزار و ۵۱۷ شعبه رای گیری در این استان پهناور برای این انتخابات در نظر گرفته شده که این شعب شامل ۲ هزار و ۵۲۲ شعبه ثابت و ۹۹۵ شعبه سیار می‌شود، همچنین ۲ هزار و ۵۹ شعبه شهری و یک هزار و ۴۵۸ شعبه روستایی پیش‌بینی شده است.

انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی

آن طور که اسماعیل قزل‌سفلی اعلام کرده بیشترین تعداد شعبه رأی‌گیری مربوط به شهرستان شیراز با ۸۴۰ شعبه و کمترین تعداد شعب مربوط به شهرستان اوز با ۲۱ شعبه است.

در انتخابات پیش رو از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون و ۲۱ هزار نفری فارس، سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در این رویداد هستند که از این تعداد نیز ۲۱۱ هزار نفر رای اولی هستند و برای اجرای انتخابات در چهار بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تأمین امنیت در فارس افزون بر ۹۴ هزار نفر سازماندهی شده‌اند که دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواهند بود.

و حالا در آستانه برگزاری این رویداد مهم سیاسی شماری از مدیران پیشین و کنونی فارس مردم این استان پهناور را برای مشارکت حداکثری به پای صندوق‌های رأی فراخواندند.

دعوت مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس به حضور پرشور مردم در انتخابات

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس هم آحاد مردم را به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

عطا پورشیرزاد با بیان اهمیت حضور حداکثری مردم در این انتخابات گفت: مشارکت حداکثری ضامن جمهوریت و موجب اقتدار کشور در فضای داخلی و مجامع بین‌المللی خواهد بود.

وی اضافه کرد: انتخابات یکی از ارکان مهم مردم سالاری دینی بوده و حضور مردم نیز در انتخابات برای تعیین سرنوشتشان است، به فرموده مقام معظم رهبری حضور و مشارکت در انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس حضور مردم در انتخابات را دارای یک پیام به دشمنان این مرز بوم دانست و گفت: این پیام این است که "ما پای انقلاب هستیم". مردم این سرزمین اسلامی سرنوشت‌شان را خودشان تعیین می کنند و اجازه نخواهند داد تا بیگانگان دخالتی در امور کشورشان داشته باشند.

پورشیرزاد افزود: همه شش نامزد ریاست جمهور تاییدیه شورای نگهبان را دارند اما مردم باید با رجوع به قرآن و نخبگان جامعه فرد اصلح را انتخاب کنند و یقیناً انتخابات پیش رو یک انتخابات پرشکوه و دشمن‌شکن خواهد بود.

او یادآور شد: عرصه حفاظت محیط زیست یکی از عرصه‌هایی است که می تواند با انتخاب رییس جمهوری دلسوز و دغدغه‌مند و کسی که برنامه‌های گسترده برای افزایش ضریب حفاظت در این عرصه‌ها و انفال الهی داشته باشد راه را برای حفاظت بهتر و منسجم‌تر هموار کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: هشتم تیرماه روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه‌ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم و نشان دهیم که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهیم کرد.

راه برون رفت از مشکلات؛ انتخاب گزینه اصلح در انتخابات

عنایت الله رحیمی استاندار سابق فارس(دولت دوازدهم ) نیز مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کرد وراه حل برون رفت از مشکلات فعلی کشور را شرکت در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح دانست.

وی افزود: لازم است خواص و بزرگان جناح های مختلف به جامعه این مهم را گوشزد کنند که مشارکت بالا در نتیجه انتخابات مهم است و همچنین مهم است که چه کسی رئیس جمهور شود.

انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی

این فعال سیاسی مشکلات اصلی مردم را معیشت، اشتغال و مهاجرت نخبگان دانست و ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور جدید برنامه کاربردی برای حل آنها داشته باشند.

استاندار سابق فارس با اعتقاد به اینکه هر دولتی که انتخاب شود در جهت حل مشکلات تلاش خواهد کرد اما آن چیزی که مهم است اینکه آن دولت با چه برنامه و چه روشی رفتار خواهد کرد و کارآیی آن به چه میزان است.

رحیمی نقش جوانان و بانوان را به عنوان نیمی از جمعیت رأی دهنده مهم برشمرد و از آنان در خواست کرد برای آینده فرزندان، سربلندی ایران در داخل و جامعه جهانی در انتخابات حضور موثری داشته باشند و یقیناً آمار مشارکت بالا پشتوانه محکمی برای رییس جمهور آینده در قوت تصمیم‌گیری‌های وی خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس هم آحاد مردم را به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

عطا پورشیرزاد با بیان اهمیت حضور حداکثری مردم در این انتخابات گفت: مشارکت حداکثری ضامن جمهوریت و موجب اقتدار کشور در فضای داخلی و مجامع بین‌المللی خواهد بود.

وی اضافه کرد: انتخابات یکی از ارکان مهم مردم سالاری دینی بوده و حضور مردم نیز در انتخابات برای تعیین سرنوشتشان است، به فرموده مقام معظم رهبری حضور و مشارکت در انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است.

پورشیرزاد حضور مردم در انتخابات را دارای یک پیام به دشمنان این مرز بوم دانست و گفت: این پیام این است که "ما پای انقلاب هستیم". مردم این سرزمین اسلامی سرنوشت‌شان را خودشان تعیین می کنند و اجازه نخواهند داد تا بیگانگان دخالتی در امور کشورشان داشته باشند.

بهره‌گیری از تاثیرات خوب اجتماعی با مشارکت مردم در انتخابات

یک فعال سیاسی نیز از مردم دعوت کرد تا با مشارکت در این رویداد در سرنوشت کشور سهیم شوند.

جواد جمشیدی افزود: بدیهی است که رای دادن یا ندادن ما، یک انتخاب شخصی است، اما مطمئنا تاثیرات اجتماعی قابل توجهی دارد.

انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی

جمشیدی ادامه داد: البته کار ما با اتمام فرآیند رأی‌گیری پایان نمی‌یابد، بلکه مطالبه‌گری‌ها و حمایت فعال از رئیس جمهور منتخب برای تحقق خواسته‌های ملت ضروری است.

اهمیت شناسایی بهترین گزینه در سرنوشت کشور

فعال سیاسی دیگری نیز درباره اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نگاه قدرت‌های جهانی به ایران پس از شهادت شهید رئیسی به چگونگی تبدیل شدن این تهدید به فرصت پس از تشییع باشکوه شهدای خدمت و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روست و اهمیت انتخابات در فرصت‌سازی تکمیل‌کننده تشییع باشکوه شهداست.

سعید ظهیری که معتقد است انتخاب اصلح با بررسی خود فرد و حلقه اطرافیان و تیم همراه او حاصل می شود، ادامه داد: انتخاب اصلح، داشتن حجیت در این انتخاب، تاثیرگذار بودن انتخاب مردم و شناسایی بهترین گزینه در سرنوشت کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: مساله بعد داشتن برنامه و فکر است؛ شما وقتی مشکلات کشور را موشکافی می‌کنید و بعد دنبال راه حل آن بر پایه نظرات مختلفی که وجود دارد هستید به فکر جامع و برنامه‌ای می‌رسید که برای حل مشکلات ارزشمند هستند.

انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی

ظهیری بر ضرورت اهمیت دادن به نخبگان، اساتید و کارشناسان حوزه های مختلف تأکید کرد و گفت: رییس جمهور نه تنها باید بتواند از نخبگان و کارشناسان استفاده کند بلکه باید خودش در موضوعات مختلف دارای فکر و ایده باشد و هم کارشناسان را خوب بشناسد و هم بتواند از بین راه‌حل‌ها بهترین راه حل را انتخاب کند.

فراخواندن جامعه کشاورزان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

مدیر جهاد کشاورزی استهبان نیز کشاورزان را برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه فراخواند.

مهدی اعیان منش گفت: در حالی که دشمنان کشور عزیزمان ایران، مایوس‌تر از همیشه تمام تلاش خود را برای تفرقه‌افکنی و تبلیغات ضد ایرانی به کار بسته‌اند، مردم ایران به ویژه اهالی استهبان یک بار دیگر در تمام شهر و روستاها در پای صندوق‌های رأی به جهانیان نشان خواهند داد که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، پای آرمان های نظام ایستاده‌اند تا فردی اصلح که در سرنوشت چهار سال آینده کشور نقش مهمی دارد را انتخاب کنند.

وی از کشاورزان، باغداران، دامداران، گلخانه داران، مرغداران و همه کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی دعوت کرد با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات با لبیک به رهبر فرزانه انقلاب و حفظ آرمان‌های والای شهدای عزیزمان، حماسه دیگری در تاریخ پر افتخار شهرستان استهبان رقم بزنند.

انتخابات فرصتی برای انتقال ضابطه مند قدرت در کشور است
فرماندار سابق لارستان و از فعالان سیاسی استان فارس با اشاره به اینکه انتخابات فرصتی برای انتقال ضابطه مند قدرت در کشور است از آحاد مردم دعوت کرد که برای یک انتخاب اصلح روز جمعه هشتم تیرماه پای صندوقهای رای بروند.
جلیل حسنی افزود: انتخابات نه تنها برای منتقدین وضع موجود بلکه برای حامیان نیز این فرصت را فراهم می کند که با آگاهی و استفاده از فکر و اندیشه مطالبات و خواسته های خود را در حوزه های اجرایی اعمال نمایند.

انتخابات ۱۴۰۳،دعوت از اهالی فارس برای حضور پای صندوق‌های رأی


وی با تاکید بر اینکه تصحیح و یا تثبیت وضع فعلی منوط به آرا اکثریت جامعه است، بیان داشت: در گذشته هر گونه جابجایی در قدرت همراه با جنگ و خونریزی و حتی نابودی زیرساخت های جامعه بود اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی و هوشیاری و آگاهی مردم ، رای و اندیشه جایگزین اسلحه و گلوله گردیده و قلم جایگزین تفنگ شده است .
او که خود عشایرزاده است با تاکید بر بهره برداری حداکثری از بستر انتخابات ،اظهار کرد: روستاییان ، ایلات ،طوایف و عشایرجنوب کشور بخصوص روستائیان و عشایر فارس ر همواره قربانیان اصلی جنگها در گذشته بوده اند و لذا از همه ایلات ، طوایف ، روستائیان و عشایر استان درخواست داریم برای آینده خود و فرزندانشان از این فرصت حداکثر استفاده را بنمایند و با انتخاب خوب خودشان کسی را انتخاب کنند که بیشترین قرابت و سنخیت را با آنها داشته باشد .

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون و ۲۱ هزار نفری استان فارس ، سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و تاکنون سه هزار و ۵۱۷ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha