۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85521323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برداشت گندم در مزارع کردستان آغاز شد

۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85521323
برداشت گندم در مزارع کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برداشت گندم از سطح افزون بر ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع استان آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

پیمان اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و ۵۸۵ هزار هکتار هم به کشت گندم دیم اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم استان از مزارع شهرستان کامیاران آغاز شده و بتدریج با گرم ترشدن هوا در دیگر نقاط استان هم برداشت این محصول استراتژیک آغاز می شود، افزود: میزان سطح زیرکشت گندم در شهرستان کامیاران ۳۳ هزار هکتار است که از این میزان هشت هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: براساس برآورد انجام شده در شهرستان کامیاران امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم برداشت می شود و از این میزان ۸۵ هزار تن آن مازاد بر نیاز کشاورزان است که توسط هفت مرکز خرید تضمینی این محصول خریداری خواهد شد.

اسکندری با بیان اینکه ۱۲۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در این شهرستان کار برداشت گندم را به عهده دارند، یادآور شد: پنج اکیپ افت و ریزش، بر کمباین‌ها نظارت می‌کنند.

وی از کشاورزان درخواست کرد محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha