۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85521328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری و رعد و برق ارتفاعات استان زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان شاهد بارش های رگباری و وقوع متناوب رعد و برق خواهد بود.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و در شهرستان های طارم و خرمدره میزان ابرها بیشتر است که این شرایط با بارش های پراکنده و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت جوی فردا /جمعه / نیز ادامه خواهد یافت، یادآور شد: بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

سلطانی اظهار داشت: به دلیل ماهیت رگباری بارشها احتمال باران‌های محلی، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود داد به همین دلیل به هم استانی ها توصیه می شود طی این مدت در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و دامنه کوه‌ها تردد و توقف نکنند و به دلیل وقوع رعد و برق در فضای باز و ارتفاعات حضور نیابند.

وی ادامه داد: امروز دمای هوا به طور نسبی در استان کاهش می یابد و تا اوایل هفته آینده تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نیافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۰ درجه، آب‌بر ۱۹ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۰ درجه،‌ سلطانیه ۱۳ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha