۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85521352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۲۵ میلیمتر بارندگی در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ثبت ۲۵ به طور متوسط میلی‌متر در ایستگاه‌های هواشناسی این استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی که از روز گذشته در استان فعال بود امروز خارج می‌شود.

مجید کوهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعته اخیر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی و هشدار قرمز برای مشگین‌شهر و مناطق شمالی استان و هشدار نارنجی در کل منطقه طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد بارش‌های نسبتا خوبی در شهرهای مختلف بودیم.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان اصلاندوز با ۴۹.۴ میلی‌متر ثبت شد و بعد از آن در شهرهای مشگین‌شهر ۴۴.۷ میلی‌متر ، گرمی ۳۵ میلی‌متر و اردبیل ۳۳ میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: بارش‌ها در مناطق جنوبی استان کمتر بود ، طوری که میزان بارندگی در خلخال ۱۲ میلی‌متر و در کوثر پنج میلی‌متر بوده است.

کوهی اضافه کرد: این سامانه امروز از استان عبور خواهد کرد و از بعد از ظهر شاهد جوی آرام خواهیم بود و تنها در مناطق جنوبی رگبارهای پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی طی ۲۴ ساعت اخیر دمای هوای استان هم ۱۰ درجه نسبت به روزهای گذشته خنک‌تر شد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از بارندگی‌های ۲۴ ساعت اخیر میزان بارندگی‌های فصل بهار استان در مقایسه با دوره بلند مدت هفت درصد و در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کوهی در تبیین علل بارش‌های روزهای اخیر اظهار کرد: این بارش‌ها بر اثر به هم پیوستن سامانه‌های مدیترانه و دریای سیاه در آسمان استان رخ داد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و بالا رفتن میزان رطوبت، شاهد ترکیب و به هم پیوستن آن به سامانه‌های وارد شده به استان بودیم که نتیجه آن ثبت بارش‌های نسبتا خوب بوده است.

وی یادآورشد: بارش‌های سیل‌آسا را می‌توان به نوعی ناشی از تغییرات اقلیمی دانست چرا که در گذشته شاهد چنین شرایطی نبودیم و در سال‌های اخیر بارش‌های سیل‌آسا در استان افزایش یافته است.

کوهی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در فصل تابستان نرمال خواهد بود، گفت: ارزیابی‌های کارشناسان و داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد امسال دمای هوا در تابستان نسبت به گذشته چند درجه افزایش خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha