شرکت در انتخابات نشانه مسوولیت پذیری و تعهد شهروندی است؛تعهد و تخصص شاخصه رئیس جمهور منتخب

زاهدان - ایرنا - شماری از دانشجویان زاهدانی در میزگرد انتخاباتی ایرنا با بیان اینکه حضور حدکثری در انتخابات مهم و حیاتی است، گفتند: این مشارکت حداکثری نشانه رضایتمندی مردم، تعهد مسوولیت پذیری و تعهد شهروندان نسبت به جامعه است.

به گزارش ایرنا، شرکت در انتخابات به عنوان یکی از حقوق شهروندی، نشان از مسوولیت پذیری و تعهد شهروندان نسبت به کشور و جامعه دارد و فرصتی برای انتخاب کاندیدی است که با ارزش‌ها و مسائل مردم همفکری کرده و به آن‌ها خدمت می‌کند.

در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز باید با انتخاب رئیس جمهور مناسب، به بهبود وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک کرد، علاوه بر آن حضور حداکثری و مشارکت مردم در این عرصه سیاسی مهم نشان می‌دهد که مردم به سیستم سیاسی و جامعه خود اعتماد دارند و مسوولیت‌پذیری خود را در قبال آن‌ها حس می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقمند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

دومین میزگرد انتخاباتی مرکز ایرنا در زاهدان با حضور دانشجویان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان برگزار و بر مساله مشارکت حداکثری و نقش نخبگان دانشگاهی در ایجاد مشارکت تأکید شد.

این میزگرد با حضور دکتر احمد میرگل مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به عنوان مجری و دانشجویان محمد تفضلی، محمد مهدی درویشی، ستایش امینی، سیده مبینا هاشمی، مینا معیریان و محدثه ولایتی برگزار شد.

شرکت در انتخابات نشانه مسوولیت پذیری و تعهد شهروندی است؛تعهد و تخصص شاخصه رئیس جمهور منتخب

مجری: به نظر شما شرکت در انتخابات چه ضرورتی دارد؟

محمد تفضلی یکی از دانشجویان حاضر در میزگرد انتخاباتی بیان کرد: شرکت در انتخابات منجر به تعهدمندی به اصل نظام است با شرکت در این عرصه سیاسی به انتخاب کاندید اصلح و متعهد کمک می‌کنیم و از کاندیدی که کشور را به قهقرا ببرد جلوگیری خواهیم کرد.

محمد مهدی درویشی ادامه داد: ضرورت در انتخابات به منزله رشد، تعالی و تعامل انسانی است، رای دادن علاوه بر یک حق منجر به پیشرفت و توسعه و به نفع جامعه خواهد بود، مردمی‌سازی و مشارکت حداکثری مردم طبق بیانات رهبر معظم انقلاب و همچنین سلامت روانی جامعه از دیگر آثار اجتماعی رای دادن به شمار می‌رود.

ستایش امینی اظهار کرد: مردمی‌سازی و مشارکت مردم در انتخابات از سوگیری‌ها در تصمیم گیری‌ها می‌کاهد؛ چرا که هر کس نقطه ضعف دیگری را برطرف می‌کند، علاوه بر آن مشارکت مردم ناکارآمدی برخی مدیران کشور را از بین می‌برد.

سیده مبینا هاشمی افزود: سلامت روانی جامعه در سایه مشارکت فراگیری با شکل‌گیری انسان‌های سازگار از ضرورت‌های شرکت در انتخابات است.

مینا معیریان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تامین کننده امنیت کشور و اداره بهتر امورات است که در این زمینه بهبود معیشت مردم می‌تواند منجر به مشارکت حداکثری شود.

محدثه ولایتی ادامه داد: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است، ما در آستانه یک امر معنوی هستیم که علاوه بر تعیین سرنوشت جامعه وظایف اجتماعی مختلفی بر عهده ما می‌گذارد، در این راستا کسی که معنویت را جدا از سیاست و وظایف اجتماعی بداند درک صحیحی از دین ندارد؛ بنابراین انتخاب درست ما راهگشای حل مشکلات است.

شرکت در انتخابات نشانه مسوولیت پذیری و تعهد شهروندی است؛تعهد و تخصص شاخصه رئیس جمهور منتخب

مجری: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری مردم کشور را بیمه می‌کند و بدخواهان نظام را مایوس و ناکام، دیدگاه خود را پیرامون مشارکت حداکثری بیان کنید؟

تفضلی در این خصوص بیان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات پایبندی به نظام را اثبات می‌کند، ولایتمداری را نشان و پاسخ محکمی به بدخواهان نظام و انقلاب می‌دهد؛ چرا که این نظام با خون شهدا و بر پایه حق تداوم دارد که تثبیت آن مستلزم مشارکت حداکثری است.

درویشی گفت: مشارکت حداکثری مردم علاوه بر اینکه کشور را بیمه و امنیت را تامین می‌کند باعث افزایش مقابله با دشمن و مأیوس‌سازی بدخواهان نظام می‌شود، همچنین نشان از رضایت مردم از نظام و انقلاب دارد.

مهمترین علت حضور حداکثری در انتخابات، تقویت نظام سیاسی

امینی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کشور ما مبتنی بر آرای مردم است؛ علت اینکه طمع ورزان این آب و خاک در چهل و اندی سال نتوانستند گزندی به این نظام بزنند حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، مشارکت در سرنوشت کشور علاوه بر اینکه در اداره کشور نقش دارد در خنثی سازی توطئه دشمنان هم مثمر ثمر است.

هاشمی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات کشور را بیمه و امنیت بدنبال دارد، علاوه بر آن حضور حداکثری مردم در این عرصه سیاسی مهم منجر به خنثی سازی توطئه دشمنان می‌شود.

معیریان اظهار کرد: مهمترین علت حضور حداکثری در انتخابات تقویت نظام سیاسی است، هر عقل سلیمی می‌پذیرد که مهمترین رکن زندگی امنیت بوده و امروز یکی از مهمترین راه‌های تامین امنیت مشارکت حداکثری در انتخابات است.

ولایتی افزود: در برگزاری انتخابات مهمترین عامل افزایش مشارکت حداکثری مردم انتخابات است که نشان از پشتیبانی و حمایت مردمی دارد، حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور را بیمه و امنیت و اقتدار به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:

تقوا و کارآمدی ملاک انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری باشد؛ مشارکت حداکثری پشتوانه دولت جدید

مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات عامل اقتدار و پیشرفت کشور است

معاون استاندار: بیش از ۲۰۰ هزار رای اولی در سیستان و بلوچستان داریم

شرکت در انتخابات نشانه مسوولیت پذیری و تعهد شهروندی است؛تعهد و تخصص شاخصه رئیس جمهور منتخب

مجری: شاخصه‌ها و مولفه‌های رئیس جمهور منتخب چیست؟

تفضلی بیان کرد: مدیر و مدبر، تقوا، ولایت مداری، توانمندی، دارای برنامه و البته توانمندی در مدیریت بحران از ویژگی‌های شاخص در انتخاب رئیس جمهور است، کشور ما دشمنان زیادی دارد که بحران‌های مختلفی را با تحریم یا ترور ایجاد می‌کنند رئیس جمهور منتخب باید بتواند از این بحران‌ها کشور را سربلند بیرون بیاورد.

درویشی گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مولفه‌هایی برای انتخاب رئیس جمهور وجود دارد که معظم له در مراسم سخنرانی ارتحال امام راحل امسال بیان کردند که کارآمدی، خستگی ناپذیری، خدمت به مردم، صفا و نشاط کاری، استفاده از مدیران خوب، اعتقاد قلبی و راسخ به مبانی انقلاب، دل در گرو خارج نداشتند و استفاده از ظرفیت‌های کشور از جمله مولفه‌های انتخاب رئیس جمهور است؛ فرد منتخب نباید دل در گرو آمریکا داشته باشد چرا که آمریکا یک شیطان بزرگ است.

ویژگی اصلح رئیس جمهور منتخب

امینی ادامه داد: مردمی بودن، تقوا، ولایتمداری، پرهیز از حاشیه سازی سیاسی، خدمت به مردم، اقتدار دیپلماسی و رفع محرومیت انتظار ما از رئیس جمهور جدید است.

هاشمی افزود: تعهد به اسلام، دلسوز ملت، انتقادپذیر و ولایتمداری از ویژگی‌های شاخص در انتخاب یک رئیس جمهور به شمار می‌رود.

معیریان اظهار کرد: باید ملاک ما در انتخاب ویژگی‌های شهید جمهور باشد، کسی که می‌خواهد بر منصب ریاست جمهوری تکیه بزند باید علاوه بر قدرت مدیریت بتواند بدون حاشیه و برگشت به عقب کشور را ارتقا دهد.

ولایتی اظهار کرد: حاکمیت باید عدالت و مرزبندی با دشمن داشته باشد، باید رنج و درد مردم را درک و به مبانی نظام اعتقاد داشته و شبانه روز در خدمت مردم باشد و از عناصر کارآمد به کارگیری کند.

شرکت در انتخابات نشانه مسوولیت پذیری و تعهد شهروندی است؛تعهد و تخصص شاخصه رئیس جمهور منتخب

مجری: دیدگاه خود در خصوص تعهد، تخصص و دغدغه‌مندی رئیس جمهور منتخب را بیان کنید

تفضلی بیان کرد: کشور زمانی به پیشرفت می‌رسد که در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و آموزشی به توازن رسیده باشد، رئیس جمهور منتخب در مرحله اول باید دارای برنامه و نیروی متخصص و متناسب باشد و به بنیان خانواده اهمیت دهد؛ چرا که این امر منجر به پیشرفت فرهنگی آموزشی می‌شود که دنباله آن پیشرفت سیاسی اجتماعی است.

درویشی ادامه داد: تعهد و تخصص ارتباط تنگاتنگ و مستحکمی با یکدیگر دارند، تعهد شرط لازم و قطعی مدیریت است؛ اما جانشین تخصص نیست، بنابراین رئیس جمهور منتخب باید دغدغه مند مردم باشد در غیر این صورت ناکارآمد خواهد بود، باید با بررسی کارنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اقدام به انتخابی اصلح و دقیق کنیم.

امینی اظهار کرد: توجه به آموزش باعث شکوفایی استعدادها و استعدادیابی می‌شود، همه این‌ها تاثیر در اقتصاد و فرهنگ دارد، ارائه برنامه‌های کوتاه و بلند مدت و مشارکت مردم بویژه دانشجویان و نخبگان باعث می‌شود اهداف کشور در مسیر درست پیش رود.

تخصص و دغدغه‌مندی انتظار همگانی از رئیس جمهور منتخب

هاشمی افزود: تعهد، تخصص و دغدغه‌مندی انتظار همگانی از رئیس جمهور منتخب است، رئیس جمهور منتخب باید دغدغه مردم باشد و درد ملت را لمس کند و جنبه‌های رفتاری خود را متناسب با آنان پیش ببرد.

معیریان گفت: باید رئیس جمهور منتخب در تمامی ابعاد تخصص داشته باشد و دغدغه مردم را دغدغه خود بداند، سفره خود را از مردم جدا نکند، تعهد، تخصص و دغدغه‌مندی انتظار ما از رئیس جمهور منتخب آینده است.

ولایتی تاکید کرد: دغدغه مندی و تخصص رئیس جمهور منتخب منجر به رشد و توسعه کشور می‌شود که این امر رضایتمندی و اعتماد مردم را به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha