قشم مهیای برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه

قشم - ایرنا - مقدمات برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه که تجلی اراده ملی، نیک اندیشی و مردم سالاری است در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس فراهم شده و تدابیر لازم برای مشارکت حداکثری قشموندان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بار دیگر ملت ایران و ساحل نشینان جزیره جهانی قشم در آستانه آزمونی بزرگ قرار گرفته اند و می روند که با حضور بی بدیل و بی نظیر خود در صحنه انتخابات پیش رو، حماسه ای دیگر بیافریند و برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات خود افزوده و نام پرآوازه خود را در بلندای تاریخ فریاد بکشند.

فردا جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ مشارکت حداکثری مردم جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیام اقتدار ساحل نشینان خلیج فارس در برابر مستکبران فتنه جویی است که سرتاسر منطقه را به جنگ و آشوب کشیده اند و سالهاست آرزوی نا امن کردن سرزمین مان را در دل دارند.

آری مشارکت حداکثری جزیره نشینان و همسایگان همیشگی دریای پارس در کنار تنگه راهبردی هرمز در تمامی عرصه ها بیانگر بیداری، هوشیاری و علاقه مندی آنان به آینده و سرنوشت خویش است و یکی از این عرصه های مهم، مشارکت در آنان در انتخابات است که علاوه بر تعیین سرنوشت خود، آگاهی سیاسی ایرانیان را به سایر ملت ها و قدرت های جهان نشان خواهند داد.

صندوق‌های اخذ رای در قشم از سوی هیات اجرایی آماده شد

فرماندار شهرستان قشم از آماده سازی ۱۰۲ صندوق‌ اخذ رای از سوی هیات اجرایی شهرستان در محل فرمانداری و بخشداری‌های این شهرستان مرزی خبر داد.

محمد محمدحسینی اظهار کرد: از مجموع این صندوق های اخذ رای، ۷۰ صندوق به بخش مرکزی، ۱۲ صندوق به بخش شهاب و ۲۰ صندوق به بخش حرا اختصاص دارد.

رییس هیات اجرایی شهرستان قشم توضیح داد: این صندوق‌ها پس از تجمیع اقلام مورد نیاز از جمله مهر، دستگاه احراز هویت، لوازم تحریر و برگ تعرفه، بامداد فردا جمعه هشتم تیرماه با انجام تشریفات قانونی تحویل نمایندگان فرماندار و بخشداران خواهد شد.

محمدحسینی با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری یک انتخابات پرشور، گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه اتخاذ شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با حضور پرشور مردم، حماسه‌ای دیگر در تاریخ این مرز و بوم رقم زده شود.

۱۰۲ دستگاه‌ احراز هویت الکترونیکی انتخابات در قشم به‌روزرسانی شد

مسوول کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان قشم اعلام کرد که دستگاه های احراز هویت الکترونیکی ویژه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان مرزی آماده سازی، به‌روزرسانی و فعال شده است.

رضا قاسمی گفت: این دستگاه‌های احراز هویت هم اکنون آماده سازی شده تا در شعب اخذ رای استفاده شود.

وی بیان کرد: این دستگاه ها بامداد جمعه هشتم تیرماه به همراه دیگر اقلام تحویل کاربران همراه نمایندگان فرماندار خواهد شد.

مسوول کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان قشم افزود: استفاده از این دستگاه توسط کاربران آموزش دیده انجام خواهد شد.

۵۱۵ نیروی پلیس قشم برای امنیت انتخابات در نظر گرفته شد

فرمانده انتظامی شهرستان قشم نیز گفت: مجموعه انتظامی این شهرستان مرزی آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی برای تامین امنیت انتخابات دارند و برای این کار ۵۱۵ نیرو پیش بینی شده است.

سرهنگ علی اکبر مرادی با بیان اینکه به استناد مواد ۱۹ و ۶۸ قانون انتخابات، تامین نظم و امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، اظهار کرد: این تعداد نیرو در سطح جزیره وظیفه تامین امنیت شعب و صندوق‌های اخذ رای را در ۱۰۲ شعبه اخذ رای(۷۲ ثابت و ۳۰ سیار) در ۴۰ شعبه شهری و ۶۲ شعبه روستایی برعهده دارند.

وی ادامه داد: پلیس قشم برای تامین امنیت انتخابات پیش رو از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای برقراری امنیت مطلوب استفاده خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم اعلام کرد: اگر این انتخابات به مرحله دوم کشیده شود برنامه ریزی های لازم برای تامین امنیت آن نیز اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد گشت های ویژه با هدف کنترل نیروهای مستقر در شعبه های اخذ رای از دیگر برنامه های پلیس قشم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این جزیره است.

مردم جزیره تمدنی قشم به گواه آمار در دوره‌های مختلف همواره بیشترین میزان مشارکت در عرصه انتخابات را داشته اند و هم اینک نیز در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شور و هیجان و رقابت انتخاباتی در این خطه در بالاترین سطح قرار دارد و ساحل نشینان این دیار آماده خلق حماسه باشکوه دیگری هستند و فضای داغ انتخاباتی، هوای گرم این جزیره را به عقب رانده است.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کرده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در ۶۰ هزار شعبه و ۹۰ هزار نقطه کشور و بیش از ۳۴۰ شعبه خارج از کشور، روز جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha