استاندار کرمان: همکاری مشترک دستگاه قضایی و اجرایی استان بی‌نظیر است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان، همکاری‌های مشترک بین دستگاه قضایی و اجرایی این استان را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: دستگاه قضایی کرمان به صورت جدی پشتیبان اجرای برنامه‌های دولت است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل کرمان، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه همزمان با روز قوه قضاییه ضمن بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان را گرامی داشت و افزود: تلاشگران دستگاه قضایی بار سنگینی را بر دوش دارند و هدف ما از حضور در مراجع قضایی، تقدیر از زحماتی است که توسط دستگاه قصایی استان انجام ‌می‌شود.

وی از دادسرا به عنوان خط مقدم مسائل امنیتی و اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی استان کرمان در اجرای برنامه های مختلف همراه بوده و این همراهی در نهایت منجر به ارائه خدمات بیشتر به مردم و رفع مشکلات و گرفتاری های آنها می شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: هفتم‌تیر یادآور حادثه تلخ سال ۱۳۶۰ است و امسال نیز حادثه تلخ شهادت آیت الله رییسی دل همگان را به درد آورد و ایشان در حقیقت فرزند قوه قضاییه بود که خود را وقف انقلاب کرد.

استاندار کرمان: همکاری مشترک دستگاه قضایی و اجرایی استان بی‌نظیر است

استاندار کرمان در این بازدید با حضور در شعب مختلف، با اهدای گل از تلاش کارکنان قضایی و اداری دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تقدیر کرد.

استاندار کرمان: همکاری مشترک دستگاه قضایی و اجرایی استان بی‌نظیر است

رییس‌کل دادگستری کرمان: جهت‌گیری های همسوی دستگاه قضایی و اجرایی، ضامن ارائه خدمات بیشتر به مردم است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: جهت گیری های همسوی دستگاه های قضایی و اجرایی، ضامن ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهید ایشان و نیز یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی را گرامی داشت و گفت: شهید رییسی، شخصیتی بود که بیش از ۳۵ سال در سمت های مختلف کار کرد و زحمت کشید و در نهایت خداوند اجر تلاش های جهادگونه ایشان را با شهادت داد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که دادسرا پیشانی دستگاه قصایی و مراجعه اول مردم در موارد کیفری است، تاکید کرد: در این مجموعه زحمات زیادی کشیده می شود و دادسرا ها در حقیقت یک موج شکن هستند که از ورود حجم بالای پرونده ها به دادگاه ها جلوگیری می کند.

وی با اشاره به این مطلب که قضات به صورت گمنام خدمات گسترده ای را به مردم ارائه می کنند، تاکید کرد: راه اندازی دادگاه های صلح در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و در ادبیات حقوقی دستگاه قضایی کشور شکل گرفته است و با راه اندازی این دادگاه ها، بسیاری از پرونده ها در دادگاه های صلح رسیدگی خواهند شد.

استاندار کرمان: همکاری مشترک دستگاه قضایی و اجرایی استان بی‌نظیر است

رییس کل دادگستری استان به همراه استاندار کرمان در ادامه از شعب مختلف دادسرای کرمان به ویژه شعب دادگاه کیفری ۲ بازدید کردند.

رییس دادگاه های کیفری ۲ کرمان نیز در سخنانی گفت: این دادگاه های کیفری در مرکز استان با ۱۳ شعبه فعال هستند و در سال گذشته تعداد پرونده های وارده به دادگاه کیفری دو، ۲۲ هزار و ۵۳۸ پرونده بوده است.

احمد قربانی افزود: در سه ماه امسال چهار هزار و ۷۴۸ پرونده به محاکم کیفری ۲ وارد و چهار هزار و ۵۱۴ پرونده منتهی به صدور رای شده است.

استاندار کرمان: همکاری مشترک دستگاه قضایی و اجرایی استان بی‌نظیر است

دادستان کرمان: افزایش ١٧ درصدی خروجی پرونده‌ها در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته

دادستان کرمان تعامل و هم‌افزایی‌های حداکثری موجود میان دستگاه قضا و دولت را زمینه ساز بسط و تحکیم سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی دانست.

مهدی بخشی ضمن پاسداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و همچنین شهدای خدمت به کاهش ٢۵ درصدی آمار کسر موقت در سال گذشته نسبت به سال ١۴٠١ در شعب اجرای احکام کیفری اشاره کرد و افزود: نرخ رسیدگی با عملکرد جهادی قضات و کارکنان دادسرا در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ١١ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: تعداد ٢۶ هزار فقره پرونده در سه ماهه نخست سال جاری به دادسرای کرمان وارد شده که نسبت به مشابه سال قبل حدود سه درصد و خروجی پرونده‌ها نیز ١٧ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدعی العموم در استان کرمان صدور کیفرخواست شفاهی را ساز و کار قانونی تسهیل کننده و تسریع دهنده در رسیدگی‌ها دانست و بیان کرد: سعی کرده‌ایم با استفاده از این ظرفیت در رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های قضائی در کمترین زمان ممکن اقدام کنیم.

وی افزود: تعداد پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی (انهدام، استرداد، فروش و واگذاری) در سال ١۴٠٢ به میزان ٢ هزار و ٧٧٢ فقره پرونده به ارزش ٢۴٨ میلیارد و ١٣٩ میلیون و ٩٠۶ هزار تومان است.

دادستان کرمان به برگزاری بیش از ۵٨ جلسه در قالب کمیته استانی در بحث اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید اشاره کرد و اظهار داشت: خروجی نهایی این جلسات، جلوگیری از تعطیلی ۵۶ واحد تولیدی و همچنین جلوگیری از اخراج هفت هزار و ٨٠٠ کارگر و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۴١٩ نفر است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته تعداد ٢ هزار و ٢٢٠ پرونده به میزان ٧٧۶ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده که در پرونده‌های مذکور یک هزار و ٩۵ نفر متهم تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و از مساحت رفع تصرف شده مذکور نیز ۶۴٩ هکتار آن در قالب قلع و قمع انجام گرفته است.

بخشی، حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی و اراضی دولتی به عنوان سرمایه‌های ملی که متعلق به تمامی آحاد جامعه است را مهم برشمرد و گفت: پیش بینی اختصاص قاضی ویژه برای صدور دستورات قضایی به منظور پیشگیری از تصرفات غیرقانونی با پشتیبانی انتظامی و اطلاعاتی و برخورد با مدیرانی که با کوتاهی موجبات تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی ملی می گردد از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ حقوق بیت ‌المال در دادستانی کرمان است.

وی همچنین به اقدامات دادستانی کرمان در رسیدگی به دعاوی، ایجاد ارتباط الکترونیک با مراجع قضائی و نیز کنترل مجرمان حرفه‌ای و اراذل و اوباش اشاره و عنوان کرد: در یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان سامانه ارتباط مردمی دادستانی را یکی دیگر از راه‌های ارتباط مستقیم با بدنه جامعه عنوان کرد و گفت: در طول روز تعداد کثیری از مردم از طریق این سامانه به پاسخ درخواست‌های خود می‌رسند و امید و اعتماد در دل آن‌ها زنده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پایان با قدردانی از حضور نماینده عالی دستگاه قضایی و دولت در دادستانی کرمان خاطرنشان کرد: تعامل و هم‌افزایی‌های حداکثری موجود میان دستگاه قضا و دولت زمینه ساز بسط و تحکیم سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی است.

استاندار و رییس کل دادگستری استان کرمان در این بازدید با حضور در شعب مختلف، با اهدای گل از تلاش کارکنان قضایی و اداری دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تقدیر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha