کاهش ۲۰ درصدی سرقت در همدان با تشکیل قرارگاه پیشگیری از جرم

همدان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعال شدن قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش ۲۰ درصدی آمار سرقت ها در استان طی سال جاری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز محمدی مهر روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه‌قضاییه اظهار کرد: با اجرای برنامه های این قرارگاه در ۲ ماهه سال جاری همچنین ۶۶ سارق شناسایی و دستگیر شده اند.

وی اضافه کرد: محلات جرم خیز شناسایی و ایمن‌سازی لازم توسط دستگاه‌های مربوطه در آنها انجام شد.

محمدی مهر همچنین گفت: ۹۱۶ زندانی استان همدان با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم عفو گرفتند که ۳۸۸ نفر از این تعداد با مختومه شدن پرونده آنان، آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

رییس کل دادگستری همدان اظهار کرد: سایر زندانیان نیز با تخفیف همراه شدند و میزان حکم مجازات آنان کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در احکام عفوهای اعمال شده حتی یک فقره پرونده سارق نبود، افزود: بیشتر افرادی که مشمول عفو شدند سابقه کیفری سبکی داشتند و ما هر جرمی را مشمول عفو در استان قرار نمی‌دهیم تا افرادی که سابقه کیفری ندارند از این رافت اسلامی استفاده کنند.

محمدی مهر با اشاره به اینکه تراکم زندانیان کیفری ما نسبت به جمعیت استان بیشتر بود و درخواست تعیین تکلیف زندانیان دارای حکم شدیم، خاطر نشان کرد: با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته همزمان با اعیاد دهه ولایت، ۲ هزار و ۶۵۴ محکوم در سطح کشور مشمول عفو شدند که ۹۱۶ نفر معادل یک سوم زندانیان عفو شده، متعلق به استان همدان بود.

وی با اشاره به تشکیل میزگرد دائمی خدمت در محل برگزاری نماز جمعه همدان افزود: تسهیل دسترسی مردم به مدیران و خدمتگزاران خود در دستگاه قضایی استان را رقم زدیم و به منظور حل مشکلات، روزهای دوشنبه ملاقات مردمی داریم و ماده ۴۷۷ قانون اجرای دادرسی را یک هفته در میان در روزهای پنجشنبه انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه از فروردین امسال آغاز شده است و باید در طول سه سال عملیاتی شود، تصریح کرد: در طول پنج ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه قضایی استان همدان صورت گرفته و پرونده‌های بزرگی خاتمه یافته است

کاهش ۲۰ درصدی سرقت در همدان با تشکیل قرارگاه پیشگیری از جرم

صلح و سازش در ۱۶ فقره پرونده قتل

رییس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۱۶ فقره پرونده قتل در استان همدان صلح و سازش داده و اقداماتی در راستای جلوگیری از گسستن زندگی زوجین انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون «اقدام به ثبت اسناد اموال غیر منقول» موجب کاهش پرونده‌های ورودی در حوزه تخلفات ملکی به دادگستری شده است، بیان کرد: در راستای پیشگیری از جرم، قرارگاه مبارزه با سرقت در استان همدان تشکیل شده است و موضوعات مختلفی را در آن قرارگاه بررسی می‌کنیم.

رییس کل دادگستری استان همدان بیان کرد: بخش زیادی از سرقت‌ها مربوط به ادارات دولتی بود که ادارات را ملزم به حفاظت از اموال خود و بیت المال کردیم.

وی تاکید کرد: هیچ گونه مماشات با سارقان و افرادی که چشم طمع به اموال مردم دارند، نداریم و با جدیت با سارقان برخورد خواهد شد.

محمدی‌مهر با بیان اینکه رسانه‌ها اقدامات خوب و مثبتی را در راستای انعکاس دستاوردها و اقدامات همکاران در قوه قصاییه انجام دادند،بیان کرد: از زمان تشکیل یک پرونده در دادسرا، مراحل مختلفی طی می‌شود و خون دلها خورده می‌شود تا بر اساس نظرات کارشناسی به مرحله اتخاذ تصمیم برسد.

وی تاکید کرد: طرح شمیم رضوی از چند سال پیش راه انداری شده تا به افرادی که متقاضی طلاق هستند مشاوره و آموزش داده شود و در دوره های آموزشی این طرح ۲۶۰ نفر شرکت و ۱۲۶ نفر اقدام به سازش کردند و ۷۸ مورد دیگر به دادگستری استان بازنگشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha