۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۵:۰۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85521436
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گرمای هوا در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۵:۰۳
کد خبر: 85521436
گرمای هوا در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم گرما برای این استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: بازفت با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دما در استان افزایش نسبی دارد و تمامی نقاط استان از استقرار توده هوای گرم متاثر می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طی روزهای آینده پدیده جوی غالبی برای استان گزارش نمی‌شود و آسمان استان صاف و در بعدازظهرها گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در برخی مناطق همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی با اشاره به تداوم خشکسالی در استان طی سال آبی جاری، افزود: بارش‌های سال زراعی استان تا پایان بهار (۳۱ خرداد) در مقایسه با دوره مشابه میانگین‌ بلندمدت ۱۰۵ میلیمتر معادل ۱۶ درصد کاهش دارد.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش‌ها همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha