آرای عشایر خراسان‌شمالی در ۱۹ شعبه جمع آوری می شود

بجنورد-ایرنا- سرپرست امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۱۹ شعبه سیار و نیمه سیار برای جمع آوری آرای عشایر این استان پیش بینی‌شده است.

محمدحسن محمدی کوشکی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عشایر استان در ۱۲۳ سامانه عرفی مستقر بوده و تلاش داریم تا در روز انتخابات، شعبه ها و صندوق های رای در دورترین نقاط عشایری استان مستقر شده و نسبت به جمع آوری آرای این تولیدکنندگان اقدام شود.

وی افزود: بسترها برای مشارکت عشایر در انتخابات مهیا است و این دامداران همواره درعرصه های مختلف در صحنه بوده و در این دوره از انتخابات نیز با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت کشور مشارکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عشایر خراسان شمالی‌ ۶۰۰ هزار واحد دامی در اختیار دارند و ۹۰ درصد درآمد آنان وابسته به دام است و مابقی از از محل تولید صنایع دستی، جمع آوری گیاهان دارویی و زراعت و باغداری تامین می شود.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می شود در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحهٔ سقوط بالگرد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha