بانوان لرستان، حماسه سازان عرصه انتخابات

خرم آباد - ایرنا - بانوان همیشه در صحنه دیار غیرت و بصیرت لرستان با شعور والای سیاسی و همتی استوار در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچون دیگر صحنه های انتخابات به میدان آمده اند، تا به مشارکت حداکثری در قامت زن الگوی سوم جلوه داده شود.

به گزارش ایرنا بانوان سرنوشت ساز و تصمیم آفرین لرستان در رویداد بزرگ انتخاب نهمین رییس جمهور کشور باردیگر به صحنه ای بی بدیل از انتخابات وارد شدند و با شعور سیاسی والای خود نشان دادند که نسبت به سرنوشت خود و فرزندانشان بی تفاوت نیستند و می خواهند براساس آگاهی و با مشارکت سیاسی برای ایران اسلامی تصمیم ساز باشند.

امروز نیز حضور پررنگ بانوان و مادران سرنوشت ساز دیار لر در انتخابات چشمگیر است و با گام استوار و عزم راسخ در این صحنه مهم انقلاب اسلامی ایستاده اند و قدم به قدم در کنار دیگر اقشار جامعه به ایفای نقش پررنگ خود می پردازند.

هشتم تیرماه ۱۴۰۳روزی سرنوشت ساز در تاریخ ملت ایران به ثبت خواهد رسید و شیرزنان این دیار بار دیگر به میدان آمده اند تا درس استقامت و تصمیم سازی را برای فرزندان خود مرور کنند و با آنان یاددهند که زنان آزاده حق انتخاب دارند و نسبت به جامعه و سرنوشت خود بی تفاوت نخواهند بود و امروز چه بسیار مادرانی که فرزندان خود را در این نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی همراه کرده اند تا برگ زرینی را در تاریخ کشور خود به ثبت برسانند.

زنان ایران اسلامی در همان نخستین روزهای مبارزات انقلاب اسلامی تا اکنون که نهال انقلاب به درختی تنومند و قدرت بی مثال منطقه تبدیل شده است همواره به بهترین نحو ایفای نقش داشته اند، در هیچ مقطعی از این سال ها نسبت به سرنوشت خود و فرزندانشان بی تفاوت نبوده اند و همواره مقتدرانه از حق انتخاب خود استفاده کرده اند و اکنون نیز که جمهوری اسلامی رییس جمهوری خدمتگزار و خادم محرومان را تقدیم این انقلاب و آرمانهایش کرده است، بانوان در عرصه انتخابات برای انتخاب فرزندی از این مرز و بوم در صحنه حاضر شده اند.

زنان نیمی از جمعیت ایران اسلامی را تشکیل می دهند و در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی روز به روز به قله های افتخار و موفقیت دست یافته اند و مصرانه می خواهند در وقایع مهم حضور فعال داشته باشند.

در این دوره از انتخابات بانوان با حضور پررنگ در ستادها و تجمعات انتخاباتی فضایی از همگرایی و انسجام اجتماعی را به نمایش گذاشته و دوشادوش مردان نقش حمایتی خود را ایفا کرده اند، بار دیگر به ندای انقلاب لبیک گفته و با حضور در انتخابات پیش رو نقش بسیار مهم خود را در توسعه یافتگی سیاسی و اعتلای میهن همیشه سرافراز خود ایفا خواهند کرد و به گفتمان توسعه سیاسی رنگ پیروزی خواهند بخشید.

بانوان لرستان، حماسه سازان عرصه انتخابات

طی روزهای گذشته بانوان با حضوری گسترده در محافل و ستادهای انتخاباتی سعی در کسب شناخت هرچه بیشتر دواطلبان انتخابات و مشارکت سیاسی داشتند تا بتوانند با درک بالای سیاسی و شناخت کافی از نامزدها به انتخاب اصلح دست بزنند و فردی راانتخاب کنند که بتواند به خوبی برای مقدرات بانوان این مرز و بوم تصمیم سازی کند.

اکنون که تقریبا از تمامی اقشار برای حضور در این انتخابات احساس وظیفه شده فرصت انتخاب نیز به این تناسب گسترده تر شده است و در این میان بانوان نیز چه در حضور میان داوطلبان و چه در عرصه تبلیغات این رویداد بزرگ مشارکتی حداکثری داشته اند.

شیرزنان لر علاوه بر اینکه با حضور گسترده در این انتخابات نهایت دغدغه مندی خود را نسبت به سرنوشت و مقدرات کشور تاکید می کنند و خواستار بهترین شرایط در این سرزمین هستند، خانواده ها و فرزندان خود را نیز این مسایل مهم اجتماعی و سیاسی آگاه می کنند.

زنانی که روزگاری در عرصه انقلاب و دفاع مقدس از هیچ تلاشی برای استقامت و اقتدار این مرز و بوم دریغ نکردند امروز نیز با همت والای خود حاضر شده اند تا رییس جمهوری مردمی و برخواسته از آحاد جامعه را انتخاب کنند.

این در حالی است که بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری حضور بانوان در این مشارکت سیاسی تاثیرگذار مورد تاکید قرار گرفته است و بانوان برای حضور در صحنه دعوت شدند.

بانوان لرستان، حماسه سازان عرصه انتخابات

امروز بانوان این سرزمین با سلایق مختلف در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی در صحنه تصمیم سازی حاضر شده اند تا به انتخابی سرنوشت ساز دست بزنند و با این انتخاب سرنوشت کشور خود را به دور از بدگویی ها و توطئه های دشمنان به دست بگیرند.

ریحانه مظفری بانوی شرکت کننده در انتخابات در گفت و گو بلا خبرنگار ایرنا گفت: مادران ما در سال های گذشته به ما آموخته اند که شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و عرفی است و بانوان بعنوان فافراد تاثیر گذار در نهاد مقدس خانواده و جامعه در انتخابات بسیار تاثیرگذار هستند.

وی اظهار داشت: حضور هر فرد در انتخابات، تیری به قلب دشمن است و موجب خنثی سازی توطئه های بدخواهان می شود و به همین جهت حضور مردم در صحنه های مختلف بویژه در انتخابات، سبب قدرت بخشیدن به نظام است، اگر مردم پای کار باشد، نظام اسلامی هم قدرت پیدا می‌کند،

وی ادامه داد: در این دوره ازانتخابات ریاست جمهوری مردم ولایی لرستان با توجه به شهادت رییس جمهور شهید همگی به عرصه آمده اند تا رییس جمهوری از جنس خدمت و مردم داری را انتخاب کنند.

آرزو امیدی دیگر بانوی شرکت کننده در انتخابات نیز بیان کرد: من بعنوان یک دانشجو شرکت در این انتخابات را مهمترین تکلیف خود می دانم و همراه با خانواده ام پای صندوق رای حاضر شدم تا قطره ای از این دریای خروشان وفاق و همدلی ملت ایران باشم.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ وقت اجازه دخالت بیگانگان را در امورات کشورش نداده است و همیشه با آزادگی از میهن و سرزمین خود دفاع کرده اند افزود: امروز نیز عرصه دیگری از حضور این ملت است که با لبیک به مقام معظم رهبری مردم احساس تکلیف خود را به نحو احسن انجام داده اند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب اصلح رییس جمهور بر سرنوشت کشور بسیار تاثیرگذار است ادامه داد: امروز ما در این انتخابات مشارکت می کنیم تا به دنیا ثابت کنیم ملت ایران همواره و در هر شرایطی برای مملکت خود تصمی گیری خواهند کرد.

بانوان لرستان، حماسه سازان عرصه انتخابات

به گزارش ایرنا ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی، انتظامی، هیات نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش بینی شده است.

یک هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شده که یک هزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار هستند همچنین ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است و بیشترین شعب با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم آباد و کمترین با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان می باشد.

۳۶ هیات اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیات در شهرستان ها و مابقی در بخش ها بوده و قالب آنها همان هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی است همچنین تمام افراد موثر در اجرا، آموزش های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه ها فراهم آمده است.

اخذ رای در تمام کشور به صورت دستی اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی حادثه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ۳۰ اردیبهشت ماه و شهادت وی و همراهانش برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha