۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85521523
T T
۱۸۴ نفر

برچسب‌ها

حفر تونل ١٠ متری برای دستیابی به گنج در سنندج

۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85521523
حفر تونل ١٠ متری برای دستیابی به گنج در سنندج

سنندج- ایرنا- فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حفاران غیر مجاز در برای دستیابی به گنج، اقدام به حفر تونل ١٠ متری منتهی به یک قبر در اطراف سنندج کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد رضا زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل یکی از روستاهای بخش سیروان شهرستان سنندج، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌ حفاظت استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه فرزند مالک منزل مسکونی با هویت بومی شناسایی و دستگیر شد، گفت: نامبرده به قصد کشف اشیای تاریخی و باستانی، اقدام به ایجاد تونلی به طول حدود ١٠ متر و قطر یک مترمربع کرده بود.

وی با اشاره به اینکه محل مورد حفاری فاقد ارزش تاریخی است، یادآور شد: پرونده قضایی فرد دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان و یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha