اورژانس شاهرود به سه هزار و ۶۵۲ بیمار و مصدوم تصادفات امدادرسانی کرد

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: سه هزار و ۶۵۲ بیمار و مصدوم تصادفات جاده‌ای و شهری طی فصل بهار ۱۴۰۳ به وسیله کارشناسان اورژانس این شهرستان خدمات امدادی دریافت کردند.

زهره صالح نساج روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمبولانس‌های اورژانس ۲ هزار و ۱۷۱ بیمار قلبی و عروقی، دیابتی، تنفسی و سایر بیماران را طی این بازه‌زمانی به بیمارستان‌های شاهرود انتقال دادند.

وی به تردد میلیونی مسافران و زائران امام هشتم(ع) از راه‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی به مقصد مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: آمبولانس‌های اورژانس برای انتقال یک‌هزار و ۸۸ مصدوم حوادث جاده‌ای و شهری در سه ماهه بهار امسال به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان اورژانس در کوتاهترین زمان ممکن برای نجات و کمک به مصدومان ۶۹۳ تصادف شهری و جاده‌ای حاضر شدند، ابراز کرد: اقدام‌های لازم و اورژانسی پیش‌بیمارستانی برای مصدومان ۴۸۸ تصادف شهری و ۲۰۵ حادثه جاده‌ای در این بازه‌زمانی انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۸۱ مصدوم جاده‌ای خدمات دریافت کردند، ادامه داد: ۳۹۳ مصدوم حوادث جاده‌ای و شهری نیز پس از دریافت خدمات اولیه درمانی، با اعلام رضایت شخصی، حاضر به انتقال به بیمارستان نشدند.

اورژانس شاهرود به سه هزار و ۶۵۲ بیمار و مصدوم تصادفات امدادرسانی کرد

انتقال بیماران و مصدومان حوادث جاده‌ای با اورژانس هوایی

صالح نساج با اشاره به اینکه ۲۸ سورتی پرواز به منظور انتقال مصدومان و بیماران توسط اورژانس هوایی در این بازه زمانی انجام شد، اظهار کرد: ۶۶ نفر پس از انجام کمک‌های اولیه پیش‌بیمارستانی طی این پروازها برای ادامه روند درمانی به بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه بهار امسال ۱۲ نفر از شهروندان شهرستان‌های شاهرود و میامی دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شدند، ابراز کرد: امدادرسانی به ۳۶۹ بیمار قلبی و ۱۸۲ بیمار تنفسی انجام شد.

وی ادامه داد: کارشناسان اورژانس طی این مدت به پنج هزار و ۹۴۹ ماموریت برای امداد به نیازمندان خدمات اورژانسی اعزام شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه در بهار امسال ۱۸ هزار و ۸۱۷ تماس با سامانه اورژانس شاهرود برقرار شد، افزود: پنج هزار و ۱۲۲ تماس به اعزام کارشناسان و آمبولانس به محل منجر شد که ۳۰۰ ماموریت آن با موتورلانس بود.

به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha