۷۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات در چالدران تدارک دیده شد/چهار صندوق ویژه عشایر

ارومیه- ایرنا- فرماندار شهرستان چالدران گفت: ۷۲ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات هشتم تیر ماه پیش‌بینی شده که چهار مورد از آنها مربوط به عشایر شمال استان در این منطقه است.

محمدرضا عبدالله‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۲۳ صندوق ثابت و ۴۹ صندوق نیز به صورت سیار خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل زراعت، تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان در مقایسه با انتخابات اسفند سال گذشته با توجه به فصل حضور عشایر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت ۲۰ هزار نفر شناور عشایر در نوار مرزی ۱۴۴ کیلومتری حضور دارند که چهار شعبه برای این افراد در نظر گرفته شده است.

فرماندار چالدران اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این انتخابات اندیشیده شده و دوره های آموزشی و توجیهی برای عوامل اجرایی انتخابات در این شهرستان برگزار شده است.

عبدالله نژاد گفت: این شهرستان دارای ۲ شهر سیه‌چشمه(چالدران) و آواجیق و ۱۸۷ روستای دارای سکونت است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در این شهرستان امر انتخابات و صیانت از آرای شهروندان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه آماده سازی صندوق ها و تقسیم تعرفه ها به صورت فشرده و در زمان بسیار کوتاهی انجام شده است، اظهار کرد: روند برگزاری انتخابات که به طور معمول از پنج ماه قبل آغاز می شود، اما در این دوره طی مدت ۵۰ روز تدارک و مهیا شده و اقدامات با سرعت در مرحله اجرا قرار گرفته است.

فرماندار چالدران با دعوت از مردم این شهرستان برای مشارکت گسترده در انتخابات هشتم تیرماه گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری امر انتخابات بهره‌گیری شده و مشارکت گسترده مردم، حماسه‌ای دیگر در تاریخ ایران برجای خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا،با انصراف زاکانی و قاضی‌ زاده هاشمی، «محمد باقر قالیباف»، «سعید جلیلی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فردا هشتم تیر برگزار می‌شود.

چالدران با بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha