۱۷۰ بازرس نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه را برعهده دارند

کرمانشاه - ایرنا- رییس هیات بازرسی انتخابات کرمانشاه گفت که ۱۷۰ بازرس نظارت بر روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان را بر عهده دارند.

به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا از استانداری کرمانشاه، غلامرضا مرتضوی افزود: کنترل جریان انتخابات، رعایت قانون، سلامت و صیانت از آرای مردم استان مهمترین وظایف بازرسان است.

وی در ادامه بر اصل بی طرفی و رعایت قانون از سوی بازرسان تاکید کرد و گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به ازای هر ۱۰ شعبه اخذ رای یک بازرس انجام وظیفه می کند.

رییس بازرسی انتخابات استان کرمانشاه مشارکت حداکثری را تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور توصیف کرد و افزود: نقش آفرینان اصلی این رویداد مهم سیاسی مردم هستند.

وی همه افراد واجد شرایط استان کرمانشاه را به حضوری حداکثری در پای صندوق های رای دعوت کرد.

به گزارش ایرنا؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در یک هزار و ۶۳۶ شعبه اخذ رای شامل ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی آغاز شد.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

بیش از ۳۲ هزار نفر در استان کرمانشاه کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

چهار نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha