۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85521729
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار و ۲۳۱ فرصت شغلی در شهرستان کوثر ایجاد شد

اردبیل - ایرنا - دبیر کارگروه اشتغال شهرستان کوثراز ثبت ۲ هزار و ۲۳۱ مورد اشتغال در سه سال فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد.

سمیه محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از تیرماه ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۲ بر اساس اطلاعات سامانه رصد ملی اشتغال برای ۲ هزار و ۲۳۱ نفر در شهرستان کوثر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد فرصت شغلی به تفکیک کد ملی در قالب تأمین مالی، صدور مجوز، آموزش مهارتی و تأمین زیرساخت و فناوری به ثبت رسیده است.

مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوثر خاطرنشان کرد: این آمار توسط رابطان دستگاه‌ها و نهادهای متولی ایجاد اشتغال به صورت بر خط و بر اساس کد ملی یکتا، ثبت شده و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چندین سطح مورد پایش قرار می‌گیرد.

محمدپور اضافه کرد: در مرحله سوم و نظارت میدانی بر اشتغال ایجاد شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علاوه بر بازدید حضوری از طرح اشتغال، مکان دقیق و اطلاعات کامل فرد با خدمات دریافت شده و ثبت شده، تطبیق داده می‌شود.

وی از ایجاد ۲۷۲ شغل در بخش مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه به سه سال قبل از آن رشد ۳۰۹ درصدی نشان می‌دهد.

مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوثر همچنین از کاهش مقرری بگیران بیمه‌ بیکاری با توجه به تثبیت و ماندگاری افراد در مشاغل در این شهرستان خبر داد و افزود: تعداد کل‌ مقرری بگیران بیمه‌ بیکاری در ١٤٠٢ نسبت‌ به‌ تیر ١٤٠٠ کاهش‌ ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

محمدپور همچنین با اشاره به افزایش تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان گفت: بر این اساس ۵۹۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات جهت‌ اشتغال زایی‌ از محل‌ تبصره ١٨ در سال ١٤٠١و بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی‌ در سال ١٤٠٢ پرداخت شده است.

دبیر کارگروه اشتغال شهرستان کوثر از افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه‌ اشتغال و مشاغل‌ خانگی‌ در دولت سیزدهم خبر داد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ میزان تسهیلات مشاغل خانگی ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و در سال ۱۴۰۲ به۷۴ میلیارد ریال رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha