پایان هفته اصفهانی‌ها، طوفانی است

۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85521736
پایان هفته اصفهانی‌ها، طوفانی است

اصفهان-ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: از اواخر امروز پنجشنبه تا ظهر جمعه، وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای، اصفهان را فرا می‌گیرد.

محمدرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه بیشتر در مناطق شمال، شرق و مرکز استان از جمله آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، بُرخوار(دولت‌آباد)، فرودگاه شهبد بهشتی، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان(زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، نایین، نجف‌آباد، ورزنه و اصفهان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید و شکل گیری طوفان لحظه‌ای در این مناطق قابل پیش بینی است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین در باره قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، اختلال در مسیرهای مواصلاتی شرق اصفهان، آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و تجهیزات شهری و سقوط درختان فرسوده هشدار داد.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد در خور و بیایانک به ثبت رسیده است.

رفیعی با بیان‌اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، افزود: دمای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۳۸ و در خنکترین ساعات به ۲۲ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت آینده کاشان با ۴۲ درجه سانتی گراد گرمترین و فریدونشهر با ۱۲ درجه سانتی گراد خنکترین نقطه استان پیش بینی می‌شوند.

هواشناسی استان در باره مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه «هشدار نارنجی» صادر کرده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha