تجدید بیعت با شهدای خدمت در مزار شهید «رحمتی»

مراغه- ایرنا- همزمان با اربعین شهدای خدمت، جمع قابل توجهی از مردم انقلابی و مسئولان جهادی از نقاط مختلف کشور در مزار شهید «مالک رحمتی» در گلشن زهرا (س) مراغه حضور یافتند و بار دیگر با آرمان‌های شهدا و به امام شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارش ایرنا همه ما مدیون شهدا هستیم؛ آری عالمان در علم خود، فیلسوفان در فلسفه خود و حتی مخترعان در اختراع خود به محیطی مساعد برای موفقیت نیاز دارند و شهدا با فداکاری و از خودگذشتگی خود، این محیط را برای ما فراهم کردند.

بر همین اساس حقِ شهید از حق تمام کسانی که از راه علم، فلسفه و اندیشه، صنعت و اختراع و اکتشاف و اخلاق و حکمت عملی و غیره به بشریت خدمت کرده‌اند، بالاتر است؛ به ویژه آنکه شهید راه خدمت باشد.

شهیدی چون «مالک رحمتی» که خط شهید «مهدی باکری» را تکرار کرد و نشان داد که انقلاب امام خمینی (ره) در گام دوم انقلاب نیز باکری‌ساز است؛ شهیدی که نماد خدمتگزاری فرزندان انقلاب است و همه آنانی که بر سر مزارش حضور می‌یابند، تداوم راه مقدس این شهید راه خدمت را دنبال می‌کنند.

بیعت ارتشیان با شهدا مستلزم اطاعت از رهبری است

«امیر حاتم سیفی» فرمانده پادگان امام رضا (ع)، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا را در گرو اطلاعت از رهبری عنوان کرد و افزود: ارتشیان همواره گوش به فرمان رهبری هستند و در این مسیر از جان و مال خود می‌گذرند.

بیعت دولتمردان با شهدا به واسطه تداوم راه خدمت تجلی می‌یابد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز تجدید بیعت دولتمردان با آرمان‌های شهدا را در گرو تداوم راه خدمت دانست و افزود: امروز خدمت به این ملت و داشتن روحیه جهادی در مسیر پیشرفت کشور، خواسته شهدا از مسئولان است.

بیعت مسئولان با شهدای خدمت در گرو مردمی بودن آنان است

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه چای در مجلس شورای اسلامی نیز مردم بودن و خضوع در برابر مردم را از ویژگی‌های بارز شهدای خدمت دانست و افزود: مسئولان صرفا با حضور در آیین اربعین شهدای خدمت نمی‌توانند به وظیفه خود در قبال شهدا عمل کنند و تجدید بیعت آنان با شهدا در گرو مردمی بودنشان است.

«سیدفرید موسوی» با بیان اینکه مردمی بودن شهدای خدمت موجب شد تا خیل جمعیت در آیین تشییع و تدفین این شهدا حضور پیدا کنند، افزود: امروز شهدا و به ویژه شهدای خدمت انتظار دارند تا مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس مردمی باشند.

به گزارش ایرنا چهل روز از آن واقعه تلخ گذشت و پس از قدرشناسی بی‌نظیر مردم در بدرقه خادم‌الرضا، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و شهدای خدمت، حالا حضور گسترده مردم در اربعین این شهدای والامقام برای ادای احترام، بار دیگر نکته‌ای مهم را تداعی می‌کند.

اینکه این داغ هنوز تازه است و مردم، قدردان شهدایی هستند که نامشان در تاریخ ایران زمین ماندگار شد؛ قدردان همان مسئولان صادق و خدمتگزاری هستند که هرچه در توان داشتند، برای خدمت به ملت در طبق اخلاص گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha