۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85521815
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبعات منفی طولانی شدن جنگ در غزه برای رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران مسائل رژیم صهیونیستی به واکاوی اظهارنظر مقامات این رژیم درباره ناتوانی در غلبه بر حماس پرداخت.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «نهاد ابوغوش» کارشناس و تحلیلگر سیاسی اعلام کرد: اظهارنظرهای اخیر مقامات اسرائیلی مبنی بر اینکه حماس تفکری نابودنشدنی است و امکان غلبه بر آن نیست، دعوتی آشکار از بنیامین نتانیاهو برای توقف جنگ است.

وی افزود: اهداف غیرواقعی و غیرقابل تحقق یعنی اینکه جنگ ادامه یابد و طولانی شدن جنگ جان اسیران اسرائیلی نزد مقاومت در غزه را به خطر می اندازد.

ابوغوش بیان کرد: طولانی شدن جنگ برای تل آویو در دنیا تبعاتی به همراه دارد به ویژه که همزمان با محکومیت دادگاه بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت درباره توقف جنگ و تداوم کشتار غیرنظامیان بی گناه و استفاده از سیاست گرسنگی عامدانه علیه فلسطینیان در غزه است.

این تحلیلگر تاکید کرد: این اظهارات درباره حماس به مثابه پیام آشکاری به نتانیاهو مبنی بر این است که دستاورد واقعی بازگرداندن اسیران است. برخی مسئولان اسرائیلی براندازی نتانیاهو را دستاورد بزرگ این جنگ می دانند.

پیش ازاین، «لیئور اکرمن» افسر سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) با اشاره به اصرار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر بر تداوم جنگ علیه نوار برای رسیدن به آنچه آن را به زعم خود «پیروزی کامل» می خواند، نوشت: اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، پیروزی کامل بی معنی است زیرا امکان نابودی کامل حماس و یا محو حزب الله لبنان از روی نقشه وجود ندارد.

همچنین «یسرائیل زیو» سرلشگر ذخیره و رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم اشغالگر نیز گفت: (ماشین جنگی) اسرائیل در گل گیر کرده است و راه حلی برای سامان دادن به وضعیت شمال (جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی) ندارد و این موضوع را حزب الله می داند و از این نظر، همه چیز به نفع آنها تمام خواهد شد.

این مقام سابق ارتش اشغالگر با بیان اینکه «حزب الله برای یک جنگ فرسایشی و طولانی آماده است»، نزدیک بودن انتخابات آمریکا را بر روند تحولات منطقه موثر دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha