مقام روس: همکاری‌های حقوقی ایران و روسیه بر اساس احترام متقابل است

مسکو- ایرنا- معاون وزیر دادگستری فدراسیون روسیه گفت:‌ پایه‌های همکاری‌های حقوقی ایران و روسیه بر اساس احترام و منافع متقابل رو به استحکام است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سفارت ایران در مسکو، وادیم فدروف این سخنان را در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس حقوقی و بین المللی سن‌پترزبورگ در روسیه حضور دارد، بیان کرد.
معاون وزیر دادگستری روسیه در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت از جمله رئیس جمهور شهید کشورمان افزود: رایزنی‌های حقوقی در خصوص مکانیسم‌های جاری حقوق بین الملل و همچنین تبادل تجربه در زمینه به کارگیری فناوری‌های مدرن در جهت هوشمندسازی فرآیندهای قضایی، می‌تواند از جمله حوزه‌های اولویت دار در تعاملات دو سویه باشد.

معاون رئیس قوه قضائیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی طرف روس در خصوص سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور شهید ایران و همراهان گفت: همکاری‌های حقوقی و قضایی دو کشور دارای ظرفیت‌های گسترده و متنوعی است که می‌تواند بستر مناسبات رو به توسعه در سایر حوزه ها را فراهم آورد و در عین حال در جهت تقویت روندهای چند جانبه گرایی بین المللی گام بردارد.
رحیمی اجلاس حقوقی و بین المللی سن‌پترزبورگ را فرصت مغتنمی برای تبادل آرا و اندیشه حقوقدان‌ها از کشورهای مختلف در جهت مقابله با یک‌جانبه گرایی توصیف کرد.

دوازدهمین اجلاس حقوقی و بین المللی سن‌پترزبورگ با مشارکت ۳۰ کشور و ۲ هزار کارشناس از ملیت‌های مختلف ششم تیرماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد و تا هشتم تیرماه ادامه دارد.
طیف گسترده ای از موضوعات حقوقی از جمله مکانیسم‌های اصلاح در حقوق بین الملل، سوء استفاده از مفهوم حقوق بشر به عنوان یک ابزار فشار سیاسی و همکاری حقوقی دولت‌ها در حوزه‌های تجاری از جمله مباحث مطرح در این اجلاس خواهد بود.
در این اجلاس همچنین وضعیت حقوقی سازمان‌های غیرانتفاعی بدون مرز، عدالت دیجیتال، نقش تکنولوژی‌های جدید در روندهای رسیدگی قضایی، حقوق و بیوتکنیک، مالکیت معنوی، ابزارهای ارتقای قانون‌گذاری ملی و رویه‌های غیر عادلانه در بازار مصرف بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha