آب پایدار به ۴۰ روستای فارس رسید

شیراز-ایرنا-همسو با گشایش طرح سراسری آبرسانی به ۸۱۴ روستای کشور طی  مراسمی با حضور بر خط سرپرست دولت سیزدهم، طرح آبرسانی به ۴۰ روستای فارس با صرف اعتباری بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب فارس،طرح آبرسانی به ۴۰ روستای فارس، با صرف اعتباری بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌های آبرسانی محمد هادی ایمانیه استاندار فارس طی سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت های مثبت و اثر گذار وزارت نیرو در حوزه ی آب و برق، اقدامات جهاد آبرسانی را یک نهضت خدمت رسانی ماندگار توصیف کرد و افزود: در دولت مردمی شهید رئیسی اقدامات بسیار خوبی در حوزه ی آب و برق صورت گرفته است که جا دارد از مجموعه ی وزارت نیرو به ویژه وزیر پرتلاش نیرو قدردانی شود.

وی بهره برداری از طرح آبرسانی به ۴۸ روستای استان فارس را یک حرکت بزرگ عنوان کرد و گفت: گشایش این تعداد پروژه و این حجم از فعالیت آبرسانی در کوتاه مدت توسط شرکت های آبفا فارس و شیراز، خود برند و نماد فاخری در حوزه خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

استاندار فارس افزود: همسو با سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی ، مبنی بر ارائه خدمات آبرسانی به مناطق کم برخوردار کشور ، شرکت آبفا استان فارس از ابتدای دولت سیزدهم از طریق قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) برنامه آبرسانی به ۳۷۲ روستا را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: از این میزان عملیات آبرسانی به ۱۱۰ روستا در سال اول فعالیت دولت شهید آیت الله رئیسی به سرانجام رسید. در سال دوم این برنامه نیز پروژه های آبرسانی به ۱۲۵ روستا گشایش یافت. از روز شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان تاکنون هم طرح آبرسانی به ۴۰ روستای دیگر استان آماده بهره برداری شده است.

به گفته استاندار فارس طرح آبرسانی به ۴۰ روستای فارس شامل: اجرای ۱۳۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث سه هزار و ۸۲۰ متر مکعب مخزن ذخیره ی آب، حفر و تجهیز هفت حلقه چاه، اجرای قریب به ۱۴ کیلومتر خط انتقال برق و احداث شش باب ایستگاه پمپاژ است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح که با اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است، بیش از ۱۷ هزار و ۴۴۱ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

در ادامه این مراسم محمد مخبر سرپرست دولت سیزدهم ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای این پروژه‌ها، فرمان بهره‌برداری از آن را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین سرشماری جمعیت روستایی فارس، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر یعنی معادل ۳۰ درصد جمعیت استان است و تعداد روستاهای دارای سکنه این استان نیز افزون بر چهار هزار روستا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha