هوای مازندران در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چگونه است؟

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید از چند روز گذشته و تقویت آن طی امروز، پیش‌بینی کرد که بارندگی در سطح استان گسترش یابد و در تمام مناطق استان شاهد بارندگی، وزش باد و کاهش دما خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، فردا جمعه از میزان ناپایداری های جوی کاسته خواهد شد و تا روز دوشنبه آینده بارش های پراکنده باران را به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات شاهد خواهیم بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که با توجه به شدت بارندگی امروز، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و روان آب، صاعقه، ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی و آسیب و خسارت به سازه های کم مقاوم دور از انتظار نخواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوای مازندران از امروز تا روز دوشنبه آینده در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۸ تا ۳۰، مناطق غربی بین ۲۳ تا ۲۶ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۷ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان باشد.

داده های دریافتی از ایستگاه های سینتوپتیک هواشناسی مازندران نشان می دهد که از صبح چهارشنبه تا صبح امروز پنجشنبه بیشترین میزان بارندگی با ۵۸ میلی متر در رامسر و تنکابن به ثبت رسیده است و پس از آن گلوگاه بابل با ۴۷، ایردشهر و جوربند نور و نوشهر با ۴۴، آمل با ۴۱ و کلاردشت با ۳۷ میلی متر در جایگاه بعدی قرار دارند.

کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در بیشه بنه هزار جریب با یک، کیاسر، یانه سر بهشهر، سفیدآب تنکابن، سیاوش کلای ساری و مرزن آباد چالوس با ۲ و آهنگر کلای بابل و اسکندر کلای قایم شهر با سه میلی متر به ثبت رسیده است.

هوای مازندران در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چگونه است؟

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران ابری همراه با کاهش دما، بارش باران، رعد و برق و وزش باد گاهی به نسبت شدیدو از شب با کاهش ناپایداری، روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در غرب و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده همره خواهد بود.

آسمان مازندران از روز شنبه روز سه‌شنبه‌ آینده صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در دامنه‌ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و از شامگاه سه شنبه و تا روز چهارشنبه نیمه ابری گاهی ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایشتگاه های هولشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۵ و دلیر چالوس با ۱۶.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از هشت درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha