۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲
کد خبر: 85521896
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چهل غروب از خداحافظی با شهید جمهور گذشت + فیلم

۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲
کد خبر: 85521896
چهل غروب از خداحافظی با شهید جمهور گذشت + فیلم

سمنان - ایرنا - چهل روز پر از غم، حسرت، فراق و دلتنگی از فقدان شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی گذشت و در چله شهادت آن سید محرومان، مردم ولایت‌مدار سمنان برای سوگواری گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کسی فکرش را نمی‌کرد، باورش سخت بود، همه دست به آسمان برای سلامتی خادم الرضا(ع) دعا می‌کردند، اما خبر آمد که آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور، شهید جمهور شد.

تمام کشور با شنیدن این خبر مات و مبهوت و سیاه‌پوش شد. از آن روز شوم تا کنون نزدیک به ۴۰ روز غمبار می‌گذرد.

زمان بی‌وقفه در حرکت است و این گذر ایام چه زود می‌گذرد و اکنون مردم دارالمرحمه سمنان با گردهمایی در خیابان امام خمینی(ره) این شهر در عزای شهادت رییس جمهور گریه سردادند و یاد و خاطره این مرد خدمت را گرامی‌داشتند.

سمنان حال و هوای عجیبی دارد، گویی آسمان هم از شهادت رییس جمهور غرق در غصه است و گرد اندوه و ناراحتی بر هوای شهر پاشیده شده است. بزرگ و کوچک، خانم و آقا، دانش‌آموز، معلم، کارگر، مهندس و پزشک، همه سید محرومان را می‌شناسند، همه چشمانشان بارانی است، اما شهادت را پاداش این مرد نکونام می‌دانند.

رییس جمهور منتخب ادامه‌دهنده راه شهید خدمت باشد

مردم حاضر در سوگواری شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان با اشاره به اینکه فردا هشتم تیر ۱۴۰۳ چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در پیش است، می‌گویند شهید جمهور در دل‌های ما زنده است، امیدواریم فردی که به روی کار می‌آید، ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد.

عزاداران شهید جمهور می‌گویند شرکت در انتخابات و رای دادن به نامزد اصلح یک وظیفه برای زنده نگهداشتن حرمت و حق‌گذاری خون شهداست و از همه افراد واجد شرایط می‌خواهیم پای صندوق‌های رای بیایند.

سیاه‌پوشان خادم‌الرضا(ع) می‌گویند شهادت آیت‌الله رئیسی جانکاه است، دلمان برایشان تنگ می‌شود، ایشان همواره دغدغه کار و خدمت داشتند و در راه خدمت نیز به شهادت رسیدند، روحشان شاد و راهشان پر رهرو باشد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و سید محرومان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی از جمله ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رییسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ۱۴۰۲ به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، فرمودند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ساده‌زیستی، ‌مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت سیزدهم خواندند.

رهبر انقلاب اسلامی سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۲ نیز در بخشی از پیام تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی گفتند: رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha