رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در یک هزار و ۶۳۶ شعبه اخذ رای آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ درب شعبه اخذ رای به روی رای دهندگان از ساعت ۸ صبح امروز باز شده و بر اساس قانون انتخابات رای گیری تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا از اختصاص یک هزار و ۶۳۶ شعبه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد و گفت: ۹۶۱ شعبه از این تعداد شهری و ۶۷۵ شعبه نیز روستایی است.

علی شعبانی با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۶۳۶ شعبه در نظر گرفته شده ۹۸۸ شعبه آن ثابت است، افزود: ۶۴۸ شعبه سیار نیز برای جمع آوری آرای همه افراد واجد شرایط رای دادن در استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

وی تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان کرمانشاه را بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: متولدان هشتم تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در هنگام رای دادن را الزامی دانست و گفت: مهر شناسنامه در این دوره از انتخابات حذف شده و افراد تنها با همراه داشتن کارت ملی نیز می توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

شعبانی با بیان اینکه ۲۰ درصد بیش تر از تعداد واجدان شرایط در استان تعرفه رای در نظر گرفته شده و در این زمینه کمبودی نداریم، گفت: بیش از ۳۲ هزار نفر در استان کرمانشاه کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا؛ چهار نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha