رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت آغاز شد

تهران بزرگ - ایرنا - فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در حدود ۶ هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای پایتخت و دیگر مناطق استان تهران نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم استان تهران امروز می‌توانند با مراجعه به این تعداد شعب اخذ رای در نقاط مختلف، آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بریزند.

برای سهولت دسترسی فعالان در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پادگان‌ها، برخی کارخانه‌ها، خانه‌های سالمندان و دیگر مراکز ۴۹۲ شعبه سیار نیز در نظر گرفته شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همچنین ۱۵۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در این روز تعیین شده تا انتخاباتی در کمال سلامت، آرامش و امنیت در تهران برگزار شود.

همه افرادی دارای تابعیت ایرانی با ۱۸ سال تمام امکان مشارکت در این دوره از انتخابات را دارند بنابراین برای شرکت در این عرصه سیاسی همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی به عنوان الزام برای افراد شرکت‌کننده است.

البته برای تسریع در احراز هویت رای‌دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی است.

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت آغاز شد

تهران بیشترین شعب اخذ رای کشور را دارد

استاندار تهران درباره برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طول زمان تا برگزاری انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا انتخابات خوب، پررونق و با مشارکت پرشور مردم را شاهد باشیم. ۱۵۰ هزار نفر در حوزه‌های نظارتی، اجرایی، امنیتی، خدماتی و زیرساختی انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران فعال خواهند بود.

علیرضا فخاری ضمن اعلام آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات هشتم تیرماه در این استان افزود: وظیفه مهم همه عوامل تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات مبنی بر «سلامت»، «امنیت»، «مشارکت» و «رقابت» است که مهم‌ترین این راهبردها «مشارکت» مردم خواهد بود.

وی اظهار کرد: هیچ دغدغه‌ای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نداریم. استان تهران دارای بیشترین شعب اخذ رای در کشور است و در انتخابات ریاست جمهوری ۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رای در سطح استان تعیین شده که از این تعداد شعب اخذ رای ۶ هزار و ۲۰۲ شعبه ثابت و دیگر شعب به صورت شعب سیار است.

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت آغاز شد

تهران آماده رقم زدن انتخابات پرشور است

رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز با اشاره به آمادگی استان تهران برای برگزاری انتخابات پرشور امروز هشتم تیرماه گفت: استان تهران آماده رقم زدن انتخابات پرشور با حضور همیشگی ملت ایران در پای صندوق‌های رای است. در همین راستا استانداری تهران آمادگی اجرای انتخابات مطابق با چهار مولفه مدنظر رهبر معظم انقلاب را دارد.

سیدعباس جوهری با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو تنها ۲ مدرک شناسنامه و کارت ملی برای رای دادن قابل قبول است، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد با پنج مدرک هویتی می‌توانند رای دهند اما در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور فقط شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در انتخابات قابل قبول است.

وی با بیان اینکه انتخابات روز جمعه به صورت دستی است اضافه کرد: درخواست و خواهش ما از مردم اینکه حتی‌المقدور با کارت ملی برای رای‌گیری به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت آغاز شد

رای‌گیری در سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای شهرستان تهران

فرماندار تهران نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهر تهران سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای برای امرروز هشتم تیرماه آماده است تا در انتخابات ریاست جمهوری آرای مردم جمع‌آوری شود البته برای افرادی که توان حضور در شعب ثابت این دوره از انتخابات را ندارند، ۳۱۲ شعبه سیار تعیین شده است.

احمد قیومی افزود: به همراه همه عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی در مجموع حدود ۷۰ هزار نفر به طور مستقیم در انتخابات روز هشتم تیر بکارگیری شده که از ساعت ۶ صبح روز جمعه عوامل اجرایی در شعب حاضر شده و از ساعت هشت صبح هم رای‌گیری آغاز شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه هشتم تیر ماه در سراسر کشور برای انتخاب نهمین رئیس جمهور در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha