۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85522068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانونگذار آمریکایی: ممنوعیت اعلام تلفات در غزه منزجر کننده است

تهران-ایرنا- یکی از اعضای کنگره آمریکا اعلام کرد اینکه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از قانونی حمایت می‌کنند که مقامات آمریکایی را حتی از استناد به تلفات فلسطینی‌ها در حملات هشت ماهه اسرائیل منع می کند، منزجر کننده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "آناتولی",رشیده طلیب در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت: باید بگویم تلاش همکارانم برای پیشنهاد لایحه ای که دولت آمریکا را حتی از استناد به تعداد کشته‌شدگان فلسطینی منع می کند بسیار منزجر کننده است.

وی با اشاره به نکبه یا پاکسازی قومی فلسطینیان در جریان جنگ اسرائیل و فلسطین در سال ۱۹۴۸، افزود که که از سال ۱۹۴۸، "تلاش هماهنگ" برای تحقیر فلسطینیان و نابودی آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همکاران من می خواهند مقامات آمریکایی را از ذکر آمار کشته شدگان فلسطینی منع کنند. بنابراین اجازه دهید این آمار را مرور کنم. آخرین تلفات فلسطینیان کشته شده شامل ۳۷ هزار و ۷۱۸ نفر از جمله بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی و بیش از ۸۶ هزار و ۳۷۷ مجروح است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه طی بیانیه ای اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود، در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ کشتار علیه ساکنان نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۴۷ فلسطینی و زخمی شدن ۵۲ نفر دیگر شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، آمار شهدای فلسطینی در این منطقه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۷ هزار و ۷۶۵ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین اضافه کرد: همچنین طی این مدت، ۸۶ هزار و ۴۲۹ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

این در حالی است که منابع فلسطینی اعلام کردند که همچنان شماری زیادی از فلسطینیان که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، زیر آوار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha