۸ تیر ۱۴۰۳، ۷:۰۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85522139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های استان اردبیل طی یک هفته اخیر

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های این استان طی یک هفته اخیر خبر داد.

مجید کوهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا قبل از وقوع بارش‌های اخیر متوسط بارش استان ۳۰۷ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه در بلندمدت افزایش هفت درصدی و نسبت به سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: بارش‌های رخ داده طی یک هفته اخیر سبب افزایش حدود ۳۳ میلی متری متوسط بارش استان شد و با شرایط فوق متوسط بارش استان ۳۴۰ میلی‌متر رسید که نسبت به بلندمدت افزایش ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین گفت: بیشترین تاثیر مثبت بارش‌های اخیر در شهرستان‌های مشگین‌شهر و اصلاندوز بوده است که حدود ۲۰ درصد نسبت به اوایل تیرماه افزایش بارش ثبت شده است.

کوهی یادآورشد: میزان بارش‌های دریافت شده از اول مهر تا ۶ تیر ۱۴۰۳ در شهرستان مشگین‌شهر ۳۶ درصد ، خلخال ۲۶ درصد ، بیله‌سوار ۲۲ درصد، سرعین و گرمی ۱۷ درصد و در سایر شهرستان‌ها کمتر از ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: فقط در شهرستان کوثر حدود ۶ درصد نسبت به بلندمدت کمبود بارش وجود داشته و در شهرستان نیر و نمین نیز شرایط تقریبا در حد نرمال است.

به گزارش ایرنا ، طی روزهای اخیر بارش‌های رگباری منجر به وقوع سیل در شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله‌سوار و خلخال شد و خسارت‌هایی را به بخش‌های مسکونی ، کشاورزی و ابنیه راه‌ها وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha