رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سایر نقاط کشور امروز(جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳) در ۱۰۲ شعبه اخذ رای بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زنگ آغاز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قشم همزمان با سایر نقاط کشور ساعت هشت صبح نواخته شد که تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

رییس هیات اجرایی شهرستان قشم در گفت و گویی از مردم خواست در ساعت های اولیه با حضور در شعبه ها رای خود را به صندوق بیاندازند و مشارکت در این رویداد سرنوشت ساز را به ساعت های پایانی موکول نکنند.

به گفته محمد محمدحسینی، ۱۰۲ شعبه رای گیری در قالب ۷۲ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار شامل ۷۰ شعبه در بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا این شهرستان مرزی آماده رای گیری است.

وی افزود: برای تسهیل مشارکت مردم ۴۰ شعبه رای گیری در مناطق شهری و ۶۲ شعبه رای گیری در مناطق روستایی این جزیره فعالیت می کنند.

فرماندار قشم بیان کرد: برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مرزی قشم یکهزار و ۱۳۲ نفر با فرمانداری این شهرستان همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: روند رای گیری تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رای گیری وجود خواهد داشت.

رییس هیات اجرایی شهرستان قشم با بیان اینکه امروز چشم جهانیان به انتخابات ریاست جمهوری در ایران دوخته شده، گفت: حضور آگاهانه مردم در انتخابات، بیعتی دوباره با آرمانهای انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، صحنه‌ انتخابات صحنه‌ عزت و حماسه و صحنه‌ رقابت برای خدمت و حضور پرشور مردم، دستاوردی ارزشمند برای کشور است.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کرده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در ۶۰ هزار شعبه و ۹۰ هزار نقطه کشور و بیش از ۳۴۰ شعبه خارج از کشور، روز جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha