زنگ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایلام به صدا درآمد

ایلام - ایرنا - فرایند رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور با شکوه مردم همزمان با سراسر کشور در استان ایلام آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مردم استان ایلام از اولین دقایق آغاز فرایند رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در شعبات اخذ رای در سطح ۱۲ شهرستان،۳۰ بخش و ۵۷ دهستان حضور یافتند.

از زمان آغاز فعالیت تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز ستاد این نامزدها در مرکز استان و سایر شهرستان های ایلام تشکیل شده و روزهای سه شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم تیرماه فعالیت تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی در این استان به اوج خود رسید.

تبلیغات ستادهای انتخاباتی نامزدهای چهاردهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه هفتم تیرماه در این استان ادامه داشت و با ممنوعیت فعالیت های تبلیغاتی بر اساس قانون تا یک روز قبل از برگزاری فرایند رای گیری، مردم استان ایلام خود را برای حضوری باشکوه و خلق حماسه ای ماندگار دیگر، آماده کردند و امروز هشتم تیرماه بار دیگر با شور و نشاط از اولین دقایق آغاز فرایند رای گیری در شعبات اخذ رای حضور یافتند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر فراهم بودن همه شرایط و امکانات برای حضور باشکوه مردم این استان در پای صندوق های رای، اظهار کرد: ۶۳۳ شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و سیار برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان تعیین شده است.

" محمدسبحان حسنی" با بیان اینکه ۴۴۶ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار کار جمع آوری آرای مردم را در انتخابات هشتم تیرماه برعهده دارند، افزود: از این تعداد، ۳۳۶ شعبه ثابت در مناطق شهری، ۱۱۰ شعبه سیار در مناطق روستایی، همچنین هشت شعبه سیار در مناطق شهری و ۱۷۹ شعبه سیار روستایی میزبان مردم استان برای اخذ رای است.

وی با بیان اینکه در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیئت اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شده است، ابراز کرد: هر هیئت اجرایی مشتمل بر ۹ نفر معتمد مردمی از اقشار مختلف و ۴ عضو اداری است که عضوهای اداری هیئت‌های اجرایی شامل فرماندار و بخشدار در مرکز شهرستان و بخش‌های مستقل، نماینده دادستانی، نماینده دادگستری و نماینده ثبت احوال است.

حسنی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان ایلام بعد از اعلام و دستور وزیر کشور برای آغاز انتخابات در استان تشکیل شد، یادآور شد: فعالیت کمیته های هفتگانه ستاد انتخابات استان از زمان آغاز فرایند انتخابات ریاست جمهوری، شروع و بر این اساس هیئت‌های اجرایی انتخابات با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها در ۳۰ نقطه استان ایلام تشکیل شد.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام و معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای، یادآور شد: به طور قطع مردم استان با حضور تماشایی در انتخابات امروز، بار دیگر شکوه و تجدید میثاق خود را با آرمان های بلند نظام، انقلاب اسلامی و امامین انقلاب به نمایش خواهند گذاشت.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان شامل ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار، هلیلان ،آبدانان، دره‌شهر، بدره و دهلران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha